Gå til innhold

Trekke lydkabel fra stereo til hattehylle.

Ranger emnet


qystein

Anbefalte innlegg

fikk lappen på mandag, kjøpte vw polo på onsdag, og høytallere i går. nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg skal legge kabler fra stereo til hattehylla. noen som har bilder som illustrerer dette, eller kan hanvise til en tråd på siden som allerede diskuterer dette? lurer på hvor kablene skal ligge (siden, midten) ?

Venter spent på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det i box, men lurer på en ting til:

har en kenwood spiller, som er på 150w max. bakhøytalerne er på 350w, burde jeg da kjøpe en ekstra forsterker til bakhøtalerne? har ikke testa max-lyd fra spillern enda, men føler at jeg ikke kan pushe høtalerne bak mer enn jeg gjør nå.. men en ekstra forsterker, vil det gi bedre lyd? eller høyere lyd? vil ikke misbruke høytalerne heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tommelfingerregel er at du ikke henger deg for mye opp i antall watt og hva som er maks effekt. Selv om det står f.eks. 4X50W på spilleren din, så er den i realiteten nærmere 4x7-10W. Dette ser man på tverrsnittet (tykkelsen) på strømførende kabler inn i bilen/på spiller, samt sikringen på spiller.

 

Å kjøpe en ekstra forsterker vil utgjøre en stor forskjell lydmessig. Du vil få bedre kontroll og kunne spille høyere. Husk også at det er lettere å sprenge høyttalere med en for liten forsterker, enn med en stor forsterker. Dette kommer av at ved høyt volum vil en liten forsterker klippe signalet ut til høyttalerne (forvrenge), noe som resulterer i varmgang i spolen på elementene og særlig diskantene har lett for å ryke.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår