Jump to content

Hvordan ta av rattet på 97mod?

Jens1990
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg kjører en Mondeo 97 mod stv. For en tid siden bestilte jeg nye plasmaskiver (speedometer, turtallmåler etc.), og for å få installert dette må jeg først av med rattet også ut med instrumentpanelet. Men, her støtte jeg på et problem. På baksiden av rattet var den noen skruver som var ukjent for meg. Fant ingen nøkkel, eller noe som passet inn til det mønsteret som var i skruven.

Så mitt spørsmål er:

Hvordan skal jeg ta av selve "tuten", altså der airbag'en holder til. Må man ha et spesialverktøy for å skruve løs de 4 skruvene, eller er det bare å presse ut "tuten" eller den delen som holder på airbag'en?

Her er også to bilder av problemet:

Ford Mondeo stv -97

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Sina
      IMG_1811.MOV
    • By Jens Arne
      Har en 2009 Mod.Mondeo Diesel som er kjørt noe over 200.000 km. Har skifta diesel,luft og oljefilter. Ved ca.60 km.er dette merkbart. Noen der ute som har forslag om hva d kan være?
    • By Jensen1986
      Hei. Har en ford mondeo 2015 ny type.
      Sliter med elektriske problemer som ford ikke finner ut av. 
      Når jeg starter bilen så slutter alle knapper på rattet å fungere. Må slå på blinklys for at det skal virke igjen.
      Er prøvd byttet slepering i ratt og instrumentpanel. Pluss SW er vel prøvd oppdatert. 
      Noen som har vært borti lignende?

• By Fredriknubira
      Jeg har vert uheldig å skli på glatten og venstre framhjul traff en fortauskant. Nå må rattet svinges i 45-90 grader mot høyre for å kjøre beint og innenfor 0-90grader sving på rattet svinger bilen av seg selv i alle mulige retninger. Hva må undersøkes/byttes og hvordan undersøker eg hva som må byttes? Ser det er en god del slark i "inner tie rod" (leser det meste om bil på emgelsk så er ikke så godt på norske navn på bildeler) setter stor pris på svar
    • By Ted67
      Hei! Skal selge en 2003 Mondeo for en venn, men kan ikke Ford og har ikke sett noen like  til salgs på Finn. Jeg trenger litt hjelp med hva jeg ca burde legge den ut for. Er ikke ute etter mest mulig cash men vil ikke gi den bort heller.

2003 Mondeo lll 2,5l i v6 er ikke rust i lakken, har stått inne så det er lite rust under. 130 000km alle service fulgt hos røhne selmer. Semsket lyset interiør i svært god stand. EU godkjent uten feil og mangler forrige uke. Gode vinterdekk, vet ikke tilstand sommerdekk.
      er ute etter en pekepinn på pris 
      har dessverre ikke noe bilde
      lakken er ikke i god perfekt, dekket over noen riper på en dør bak og en foran. Men kan poleres ganske bra.
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy