Gå til innhold

Rado vil ikke starte...

Ranger emnet


Kaavu83

Anbefalte innlegg

Nei så pokker... Nå har jeg plutselig ikke gnist i plugga... det kom et lite "poff" første gang så skjedde det ikke mer... han bare kinner men vil ikke avgi gnist... kan dete være Coilen tru?? jeg har gjort alt slik som det står på den sida jeg la ut her så det kan vel ikke være noe med det. fordet kom jo gnist før men da var tenninga feil bare... Æsj, å jeg som hadde gleda meg sånn... :(

 

Noen ideer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så pokker... Nå har jeg plutselig ikke gnist i plugga... det kom et lite "poff" første gang så skjedde det ikke mer... han bare kinner men vil ikke avgi gnist... kan dete være Coilen tru?? jeg har gjort alt slik som det står på den sida jeg la ut her så det kan vel ikke være noe med det. fordet kom jo gnist før men da var tenninga feil bare... Æsj, å jeg som hadde gleda meg sånn... :(

 

Noen ideer??

 

dobbelskjekk timinga;) huska å sette på kabelen fra coil til fordeler?:P

 

he du tatta av en plugg å skjekka om der e gnist?

Endret av Bolln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt sjekka å sjekka en gang til etter det med timingen... Men nå har jeg heller ikke noe summelyd i coilen som det var før...

 

Alle ledninger/kabler er oxo nøye satt på plass å riktig etter et koblingsjema jeg har fått fra VW forhandler, har til og med lodda de som var lit slitt å nesten ryki. Har oxo vært nøye med det å få koblet ritig ledning sammen igjen når jeg lodda så det burde ikke være noe problem...

 

VW trudde kanskje det var coilen men de ville at jeg sku sjekke med en diodetester, var visst en tester som var lik sånn prøvelampe bare med diode inni istedet for vanlig pære, hvor får jeg tak i det da??

 

Hmmmm... MÅ jeg ha en som er lik eller kan jeg investere i en som gir kanskje litt mer effet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekke om du har spenning over polene på coil?

Mener det skal være 12v opptil 3 sekunder etter at tenninga er skrudd på.

Skru ut en plugg og legg mot gods, med pluggledning på, og turn motor. Du vil SE at det gnistrer.

 

Hadde selv problemet i vinter, da var det hallsender i fordeler som var defekt.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... blir bare værre å værre her... Nå trur det enten er et rele som er gått eller en sikring.. for nå går ikke bensin pumpa heller... noen som har oversikt over releene å sikringene eller???

Prøver å finne noe på dekselet osv men ingenting å finne, ingen oversikt noe sted her...

 

Hvis noen har så legg igjen en link eller noe a.. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår