Gå til innhold

Feilsøking med kodeleser.?

Ranger emnet


JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Sorry litt feil modell.. Men er så mye støv på S80 siden.

 

Jeg holder på å feilsøke litt på ene setet mitt da setevarmeren ikke funker som det skal. Jeg fant feilen men har ikke hatt tid til å fikse det ennå..

 

Jeg tok ut setet.. og da begynner automatisk SRS airbag lampa å lyse.

Og ettersom jeg skal inn og ut med det setet fler ganger orker jeg ikke å kjøre til volvo og betale 250kr for at de skal nulle den ut hele tiden.

 

Så jeg dro på biltema i dag og kjøpte meg en "code reader" eller feilkodeleser som det også heter.

 

Kontakten passer og den søker etter feil. Men det kommer opp "ingen feil funnet".?

 

Hva kan være galt.?

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting generelt fra bilteama og mekonomen f.eks "code reader" er ikke programvaremessig gode nok til å lese av biler. Mekonomen skulle lese av feilkodene mine på min BMW og dem fikk ikke kontakt med hjernen engang så jeg gikk jo rundt og trodde bilen trengte en ny hjerne men viste seg bare at utstyret dem bruker for å lese av koder ikke er kompatible eller gode nok for å lese av feilkodene. Gjelder sikkert ikke alle feil koder men jeg anntar at utstyret dem selger og bruker får opp kun generelle små feil, om ikke ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan finne 15.000 feilkoder. Og i registeret står det at den skal kunne finne og slette air bag lampa.. Har lest rundt på nettet.. og de som har eid den er fornøyd med biltema sin. Men selvfølgelig ikke optimal.

 

Men trur jeg kommer til å levere den.. og heller finne en som er spesefikt for min bil..

 

Litt usikker på om bilen min er EOBD/OBDII som denne leser.. For det fant jeg ikke noe info om.. Men da skjønte jeg det sånn at den ikke skulle fungere.. Men hvem vet.. :)

 

Tips om hvor man får kjøpt slike ting.? Som passer til volvo.?

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår