Gå til innhold

volvo v70 2,5 tdi 1999 mod automat, Er dette noe og ha.

Ranger emnet


volvoen

Anbefalte innlegg

Ok så dette er gode greier , kjører 740 automat nå og der funker automaten fint ,hvordan er dette på v70.? Og han andre fyren som svarte ville ikke hatt V70 men begrunnet det ikke noe videre.

 

Automaten funker bra i disse, usikker på hvem som leverer girkassene, men mulig det er audi det også. Min bror hadde en slik, samme årsmodell og motor med aut.kasse. Meget behagelig bil, og ganske sprek faktisk.

 

Det eneste negative jeg kan komme på, er litt kjipt lysegrått interiør, men det er det sikkert ikke alle som har.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja da er det påen igjen har funet en volvo v70 2.5tdi stv veeldig fin km 210000, nettop bytta regisetrreim. pris forlangende 100000,- sort bil med skinn intreiør,og automat , vi likar den godt , men så sier en på volvo at du må ha 2003 mod med volvo diesel ???? eller bensin type 20T 180hk ??? Så da bli det vel til at man kjøper ei golg stv med 4motion i stede , har så lyst på den v70en men veit ikke om eg tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært redd for og handle den veit om ett par stk som har rulla gått over 350 tusen.

Veldig gode biler og kjøre bare vær nøye med servicer og att forrige eiere har vært det samme.

Veit ikke åssen det er med veivhus ventilasjon på dieselene jeg men det burde du finne ut av. Kan fort koste noen tusen og bytte.

Også burde du sjekke alle forstillings deler og slikt men det er jo vanlig på di fleste biler.

 

En bra annbefaling er og høre på vccn.no volvo car club norway.

Der kan du nok få litt bedre svar enn her inne.:volvopower:

 

Sjekk ut finn kode:21004359

Endret av v70turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært redd for og handle den veit om ett par stk som har rulla gått over 350 tusen.

Veldig gode biler og kjøre bare vær nøye med servicer og att forrige eiere har vært det samme.

Veit ikke åssen det er med veivhus ventilasjon på dieselene jeg men det burde du finne ut av. Kan fort koste noen tusen og bytte.

Også burde du sjekke alle forstillings deler og slikt men det er jo vanlig på di fleste biler.

 

En bra annbefaling er og høre på vccn.no volvo car club norway.

Der kan du nok få litt bedre svar enn her inne.:volvopower:

 

Sjekk ut finn kode:21004359

 

Ja så var V70 prøvekjørt , Grei nok Men myyye motorstøy inne i bilen , bedret seg litt når den ble varm, og var vel verst med gassåpdrag , men litt skuffende på en såpass ny bil. Har fått et tilbud på 103000,- inkl omreg og årsavgift, Men er ikke heilt sikker , .,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en '98 V70 tdi som nå har rulla 280tusen. VAG motoren yter originalt 140HK, men jeg følger den nye D5, så den har litt mer sprut. Motoren har vært helt tørr frem til nå, men har oppdaget en svak svetting mellom girkasse/motor. Motoren bruker heller ikke olje. Har skyldt automatkassa et par ganger, og har "silkemyke" girskift. Har aldri hatt problemer med kaldstart eller noe annet, bortsett fra bytte av vanlige slitedeler. Noe dieselstøy ved kaldstart er det jo, men ved vanlig kjøring synes jeg den er veldig komfortabel, selv om den kanskje ikke kan sammenlignes med nyere modeller. Får du tak i et godt vedlikeholdt eksemplar, hadde jeg ikke vært bekymret for handelen.

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

 

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Har en '98 V70 tdi som nå har rulla 280tusen. VAG motoren yter originalt 140HK, men jeg følger den nye D5, så den har litt mer sprut. Motoren har vært helt tørr frem til nå, men har oppdaget en svak svetting mellom girkasse/motor. Motoren bruker heller ikke olje. Har skyldt automatkassa et par ganger, og har "silkemyke" girskift. Har aldri hatt problemer med kaldstart eller noe annet, bortsett fra bytte av vanlige slitedeler. Noe dieselstøy ved kaldstart er det jo, men ved vanlig kjøring synes jeg den er veldig komfortabel, selv om den kanskje ikke kan sammenlignes med nyere modeller. Får du tak i et godt vedlikeholdt eksemplar, hadde jeg ikke vært bekymret for handelen.

 

jeg har en s70 tdi.. Den synes jeg er den beste bilen jeg har hatt... Har kjørt helt ned i 0.45 på langkjøring..

Det man skulle tro var lekkasje mellom motor og gir på min bil viste seg å være bunnpannepakninga.. Da den står helt inn imot svinghjulet på disse motorene...

Det er stort sett bunnpannepakninger og tettering på veiv som bruker å lekke på disse motorene.. Det er ganske grei jobb for noen som kan litt... Men ellers er det jo såklart litt støy av motorene.. Min har gått 306000 og motoren er ikke blitt noe latere enn den er originalt.. Den dag i dag angrer jeg ikke et sekund på at jeg kjøpte den. :)

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jan nå har jeg kjørt min kjære v70 2.5tdi over 60000km og den er nå rulla 274000 , har ikke så mye og utsette på den , men den begynner og rykke når den står i park når den er varm har litt i drive også når en holder den på brems ,, olja på kassa er kjørt ca 55000 og den skulle kunne gå 90000km sa di på volvo vist ikke du dro mye tungt med den . noen som har vært ute for noe av dette .

Synes turboen piper mer enn jeg har hørt tidligere ,, motoren kjøres på mobil super 3000 helsynth olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår