Gå til innhold

Hjemmekino problem

Ranger emnet


abcandreas

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har ett samsung hjemmekino anlegg, der forsterkeren/spilleren har gått i stykker. Så jeg lurer på om jeg kan kjøpe en annen forsterker til bare høytalerene.

 

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d140960&plid=140960#

 

Håper dere forstår, å noen med bedre peiling enn meg kan svare :)

Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da har du LITE erfaring.....Hvis en forsterker ”presses” for hardt kan den miste kontrollen og styringen over basselementet slik at det ”bunner” og elementet vil bli mekanisk skadet av for store membranutsvingninger.

 

Det samme kan skje hvis en har musikkmateriale med svært mye ufiltrert dypbassinformasjon. Når basselementer ”bunner” vil en vanligvis høre et smell i det spideren møter toppen av magnetsystemet eller når talespolen når bunnen av magnetsystemet.Diskantelementet sprenges derimot vanligvis ved at man har spilt for høyt med for ”liten” forsterker.

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da har du LITE erfaring.....Hvis en forsterker ”presses” for hardt kan den miste kontrollen og styringen over basselementet slik at det ”bunner” og elementet vil bli mekanisk skadet av for store membranutsvingninger.

 

Lite erfaring er helt sant. Men det er likevel erfaringen min.

Når jeg ville ha det litt gøy med den gamle sanyo forsterkeren min, så kobla jeg opp mine Dali Lector 8. Gjett hva som skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, det kan skje... men det skjer som oftest pga for liten;) har man for stor forsterker bruker man somregel hode, og ikke vrir på max ;);)

 

men til topic, er ingen problem med en ok surround reciver på det settet ditt=)

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår