Gå til innhold

"Jevne" ut lakk etter fjerning av dekor

Ranger emnet


Mad Silence

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger hjelp av noen som har god greie på bilpleie=)

 

Jeg har nylig fjernet dekoren på min hvite Honda Integra. Det som er greia er at under der dekoren var er lakken "som ny" og er generellt veldig pen og skikker seg godt ut fra resten av lakken som er mer matt.

 

Mitt spørsmål er. Hva burde jeg gjøre for å få den matte lakken så blank som mulig. OG eller hva burde jeg gjøre for å gjøre lakken der dekoren var mere matt =)

 

Alle forslag mottas=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp todleif. Skal lese gjennom den=)

 

Ja har polert bilen både med tech wax og scratch X (bruker bare meguiars)

Har endel erfaring ja, og har maskin til jobben og!

 

Greit nok det med å få best glans. Men burde jeg bruke color correct eller lignende før polering?

Og er det noen måte å gjøre den blanke delen mer matt slik at det blir mer utjevnet?=)

Tør ikke megynne med mildt pussepapir akkurat:P

:D

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp todleif. Skal lese gjennom den=)

 

Ja har polert bilen både med tech wax og scratch X (bruker bare meguiars)

Har endel erfaring ja, og har maskin til jobben og!

 

Greit nok det med å få best glans. Men burde jeg bruke color correct eller lignende før polering?

Og er det noen måte å gjøre den blanke delen mer matt slik at det blir mer utjevnet?=)

Tør ikke megynne med mildt pussepapir akkurat:P

:D

 

Tech waxen hjelper ikkje mot at lakken er matt. Den har beskyttelse med mild rens.

Scratch-x skal hjelpe litt. Det er litt forskjellige versjoner her. Eit par av dei kan brukes med DA poleringsmaskin. Må nok gå over både 3 og 4 ganger på same plassen.

 

Har du maskin og poleringsmidler som er beregna for maskin, skal du nok få heile bilen blank.

(må nok på jobb no, men skal prøva å gi litt meir info imåro)

Endret av todleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår