Gå til innhold

Vurderer R129. Noen spørsmål


Jtand

Anbefalte innlegg

Lite peil på disse, men motormessig så er det meste bra, ville kanskje prøvd å styre unna 300-24 pga innsprøytning og gammeldags, men ellers.

600-motoren(M120) er vel og en særdeles dyr motor å reparere på.

Men du sprø hva som er å foretrekke, det er vel en smakssak, og ikke minst økonomisk.

Rekkemotor er rekkeseksere på 3 eller 3,2 liter, mens V-motor er V8 på 5 liter eller V12 på 6 liter.

 

Når det gjelder spørsmål om disse, så ville ejg tatt en titt på Mercefreaken eller MB Entusisastklubb og spurt der, større sjans på at noen har kjennskap, er forresten en svenske på freaken som har SL500 som helårsbil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvilke motorer skal man styre unna?

- Anbefales rekke eller V-motorer?

- Er det plass til en voksen mann i baksetene?

- Er det mye feil på disse bilene?

- Hvilke årsmodeller foretrekkes?

- Rustproblemer?

- Lett å få tak i deler?

 

Jeg har en sl 300 24v og kan prøve og svare på litt.

 

Du kan vel egentlig glemme og ha plass til en voksen mann i baksete, jeg får nesten ikke plass til jenteunge på 4 år. Og da må du kjøre setene helt foran sånn at det nesten ikke går ann og kjøre.

 

300/24v har jeg ikke hatt noe problemer med, eneste var startproblemer, men det var bare fordelerlokk, starter hver gang og går bra, bruker så si ikke noe olje.

 

årsmodell kommer ann på lommeboka, syns interiøret på de fra 96 eller 98(ikke helt sikker på tallet) og oppover ser mer moderne ut.

 

jeg har ingen rust på min , så kjører jeg ikke om vinteren heller og passer veldig på.

 

Tror ikke det skal være vanskelig og finne deler, men delene koster nok litt mer enn mange andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår