Gå til innhold

kalosturbo's turboKalos B12S1 med Magnat High End Stereo

Ranger emnet


kalosturbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide du fikk gjort noe nå syntes jeg!

 

Men dette ble jo riktig så bra :) Litt usikker på manifolden, men du skal vel ikke ha flerehundre hester i denne lille kjerra :p

 

Selv om jeg stadig spør meg selv hvem som gidder å sette på turbo på en så liten motor, så syntes jeg dette ble helt rått :)

 

Creds ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig kult at folk tør å være annerledes. Hvis alle skulle kjøpt golf med samme motor, samme senk, samme felger og samme stil, ville det blitt fryktelig kjedelig i bilverden. Vi er på god vei dit, men heldigvis er det noen som tør å skille seg ut!

 

Hvordan ble bilen å kjøre da? Går bra?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig kult at folk tør å være annerledes. Hvis alle skulle kjøpt golf med samme motor, samme senk, samme felger og samme stil, ville det blitt fryktelig kjedelig i bilverden. Vi er på god vei dit, men heldigvis er det noen som tør å skille seg ut!

 

Hvordan ble bilen å kjøre da? Går bra?

 

Den er dritmorsom bare som den er nå med standard understell og 225-45-17 dekk :) Det er samme understell på min 1,2 som på 1,4 literen som veier 150 kg mer, så den er stiv og fin. Fått senkesett fra H&R og OMP tårnstag som skal settes på den nærmeste fremtid, så da snakker vi nok go-kart :D

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøy med noen ufriske prosjekt her på Bilforumet igjen. :)

 

Ufrisk? :p hoster litt på tomgang og smeller litt bak, men den har ikke feber dah :p hehe... Har et sært tilfelle av dårlig humor ser du... :thumb

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit at du antagelig kan skru løs og vri kompressorhuset slik at utgangen vender mot ladeluftkjølern? Da slipper du så mange bend og får mindre trykktap. I tillegg så vil antakelig et bedre grenrør gi mindre mottrykk i eksosen noe som gjør at du kan lade mindre og få like mye effekt/lade like mye og få mer power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04072010106.jpg

Når du hiver oppi så mange nye blanke ting i motorrommet synes jeg det er på sin plass å shine opp gamle fæle betar som på bildet over. :)

 

Ellers blir jeg uvel hver gang jeg ser et bilde av radiatoren din. Har du glemt å ta av vidvinkellinsa eller har den hatt frostspreng i vintern som var? :D Enig i det med rørdragningen selv om jeg ikke ofret det en tanke da jeg bladde over. Har du sørget for at returinnløpet i bunnpanna står over oljespeilet (nivået) ? Den virker tilsynelatende å sitte veldig langt ned. Ellers blir det artig å se hvor mye du får klemt ut av motoren! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit at du antagelig kan skru løs og vri kompressorhuset slik at utgangen vender mot ladeluftkjølern? Da slipper du så mange bend og får mindre trykktap. I tillegg så vil antakelig et bedre grenrør gi mindre mottrykk i eksosen noe som gjør at du kan lade mindre og få like mye effekt/lade like mye og få mer power

 

Det var jeg ikke klar over :) Første gangan jeg har gjort noe så omfattende på en bil så setter VELDIG pris på alle innspill og tips :)

Tenkte å optimalisere manifolden og bygget generelt til neste sommer, men er i første omgang klar for å bli kjent med motoren og se hvordan den reagerer med en turbo og det som medfølger :)

 

Når du hiver oppi så mange nye blanke ting i motorrommet synes jeg det er på sin plass å shine opp gamle fæle betar som på bildet over. :)

 

Ellers blir jeg uvel hver gang jeg ser et bilde av radiatoren din. Har du glemt å ta av vidvinkellinsa eller har den hatt frostspreng i vintern som var? :D Enig i det med rørdragningen selv om jeg ikke ofret det en tanke da jeg bladde over. Har du sørget for at returinnløpet i bunnpanna står over oljespeilet (nivået) ? Den virker tilsynelatende å sitte veldig langt ned. Ellers blir det artig å se hvor mye du får klemt ut av motoren! :)

 

Hehe :) sliti litt med lekkasjer og litt annet tull, så venter til bilen er helt 100% klar før jeg i det hele tatt tenker på å vaske og shine opp :) men ser absolutt poenget ;) Når det gjelder radiatoren er det blitt en del steinsprut, men det sitter en A/C radiator forrerst, så kanskje det er den du refererer til? Kamerat av meg som skulle under bilen å kikke litt og han tenkte som så: hmmmm, den der så jo solid nok ut til å jekke bilen opp i, så han brukte a/c radiatoren som jekkepunkt :( derfor den buer litt på midten da :p ellers er selve radiatoren til motoren helt finfin ;) Vet at returen er litt lav men panna var veldig dyp så den har god klaring :) var det absolutt høyeste punktet den kunne stå med tanke på hvordan panna så ut innvendig også.. Venter i spenning selv på å få kjørt den lille rotta ;)

 

men har du et bedre bilde av bakluka?

det så ut som det ble kult, så vil gjerne se hele:)

 

Har vært et lite uhell med bakluka rett etter den ble ferdig selbsagt :(

kan si så mye som dette:

åpen bakluke, lav garasjeport med lave skinner, litt stressa klokka 04.00, stooooore riper... men men.. Kan slenge ut noen neste gang jeg er ute og skrur :)

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et lite uhell med bakluka rett etter den ble ferdig selbsagt

kan si så mye som dette:

åpen bakluke, lav garasjeport med lave skinner, litt stressa klokka 04.00, stooooore riper... men men.. Kan slenge ut noen neste gang jeg er ute og skrur

 

det er jo skikkelig kjipt da :S

den er go:)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd no mer?

 

tja, takket være en habil kar på den tekniske avdelingen til Chevrolet har de endelig skaffet meg riktig stuss til oljefilteret :) men ettersom det har blitt en del venting på den delen har jeg revet ut alt innvendig og bilen skal gjøres kjørbar, senkes og ha lyd :)

 

litt sløv med bilder om dagen, men det tar seg opp snart :)

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår