Gå til innhold

"Dekor" på toppen av frontruta

Ranger emnet


ian928

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange som ønsker å skrive ett eller annet i toppen av frontruta, men det er forbudt å sette klistremerker der etter hva jeg har forstått. Her er et forslag:

 

Bruk tykk teip og masker så bare dekoren du vil ha frem er åpen og sandblås ruta, da får du et "frostet" budskap i toppen av ruta!

 

Problemet er jo at hvis/når du får pålegg om å fjerne det så må du skifte ruta...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kunne aldri tenkt meg å ha klistremerke i frontruta! Jeg så en annen post om dette, og jeg vet at det stadig er noen som får bot for dette.

 

Men spørsmålet er jo om det er forbudt å bruke et merke som er delvis gjennomsiktig? Men hvis det står i reglene at det er forbudt å "klistre film i frontruta" så kommer du kanskje unna på ordlyden? Kjenner jeg biltilsynet så er det vel antagelig forbudt uansett...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste de muligens ikke kommer til å bry seg om er om du har et lite klistremerke som blir skjult bak innvendig speilet sett fra førerplassen.

 

Jeg har selv fått EU godkjent biler med klistremerke der uten anm, men jeg har også fått godkjent en Chrysler med skrifta CHRYSLER over hele det fargede feltet øverst på ruta. Dette var ikke et heldekkende merke, det var enkeltvis utskårede bokstaver av folie klistret på innsiden av det fargede feltet. Så godt mulig de rett og slett ikke la merke til at det var der engang. For det var rimelig diskret sett fra utsiden.

S1030117minsket.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, du skal ikke ha noe som hinder utsikt i rutene forran B-stolpene!

 

Ja, som f-eks ekstra speil, navigasjonsutstyr eller autopass brikke...

 

 

3.1 Frontvindu/vinduer Ktf Kap 31

Ktk Kap 28

Visuell kontroll. I et synsfelt foran føreren som:

- på biler med totalvekt ≤ 3500 kg er 30 cm

bredt, symmetrisk i forhold til rattsenteret og

innenfor vinduspusserfeltet,

- på biler med totalvekt > 3500 kg er 30 x 30 symmetrisk i

forhold til rattsenteret og med midtpunktet ca 70 cm over

sitteputen, skal det ikke forekomme skader med

utstrekning over 10mm, heller ikke den “matte

flekken”etter reparasjon skal ha utstrekning over 10mm.

Utenfor synsfeltet godtas skader, sprekker osv. evt.

reparert, når de ikke har vesentlig betydning mht. sikt og sikkerhet

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem bryr seg uansett? det er jo nettopp redselen for alt og alle myndighetene bygger doktrinen sin på, sier jo litt når Kina ser på vårt "sosialdemokrati" og vil lære av våre myndigheter

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen på ei stripe øverst på frontruta og solskjermen inni bilen? De hindrer jo sikten ganske nøyaktig like mye som ei streamer. Bare fra innsiden! Og etter hva jeg vet er det ingenting som sier at man ikke kan kjøre med de nede hele tiden?? Nei så lenge ikke det kommer på bilen når den er ny så ser biltilsynet rødt med en gang!:chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som f-eks ekstra speil, navigasjonsutstyr eller autopass brikke...

 

Det er ikke kravene til en PKK kontroll det er snakk om her.

Og en bombrikke skal henges bak speilet, og hindrer dermed ikke utsikten. På lastebilerstørre kjøretøy, i nedkant av ruta, og hinder dermed heller ikke utsikt.

 

Ekstra speil og navigasjon skal heller ikke hindre utsikt....

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del, er sikker på at det kun finnes to grunner for at politiet stopper folk med streamer i frontruta:

 

1) for å plage rånere

2) fordi det er uffattelig stygt.

 

Ingen kan på ramme alvoret hevde at en streamer som ikke går lengre ned enn solskjermene er til hinder for utsikt.

 

 

Uansett så prøvde jeg å komme fram til, at med litt kreativ regeltolkning så er sandblåst rute det samme som steinsprang...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs helt hva slags streamer det er, og om hvordan det passer inn i teamet på bilen, det kan være ekkelt stygt, samtidig kan det være litt fint om det er gjort riktig, syns feks en middels tykk "sotstripe" med blank og fin skrfttype kan være pent, mens en halvmeter med sliten toppstripe kan være jævlig, spørs helt og til syvende og sist så er det som slitenvolvo sier, helt uforståelig hvorfor det er ulovlig når det ikke går til midt nedpå ruta, men det er mange regler som er utarbeidet av stakkarslige medlemmer av "originalpolizei" hos Statens vegvesen som aldri kan bli tatt seriøst,, det er ene og alene for å lage faenskap, men de gjemmer seg bak sikkerhetsbegrepet, jeg kan forstå at de blir stoppet om det er rasistiske eller andre støtende ord som blir brukt som streamer, men utenom det så er det flaut fra myndighetenes side

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår