Gå til innhold

bygge 230fd til gasser

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) har en 240 86 modell med en 230a motor som er ødelagt. no fikk jeg tak i en 230fd motor, som jeg har tenkt å få i bilen.jeg tenkte å bruker ledningsnettet til a motoren og gassern fra a motoren på fd motoren. er dette mulig? hva må jeg gjør? såg at fordeler på fd motoren mangla en kontakt som jeg har på a motoren i tillegg så har fordeler på a motoren ei slags vaccum klokke bak på som fd motoren ikke har. håpa dere kan svare meg:)

 

her er 230a fordelern og kontakten som jeg snakker om

e191f394.jpg

 

her er "vaccum klokke" på 230 a fordelern

dac7033f.jpg

 

her er fordelern på 230df

21788c7b.jpg

Endret av LuxXxuS

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å flytte over fordeler og bensinpumpa, eller eventuelt montere en lavtrykkspumpe fra biltema.

 

må jeg flytte bensin pumpe? er ikke den ned i tanken? så du mener at fd motoren treng mer bensintrykk enn a-motoren gjor?

Alt av slanger og kontakter som ikke finnes kan du bare plugge (med unntak av vakumslangen fra innsug til fordeler).

 

hva du mener med dette?

 

 

er det ikke berre å sette inn motoren og flytte fordelern og ledningsnette fra a motoren over til fd motoren og skrur av injection og sette på gassern da? og så tut og kjør?

Endret av LuxXxuS

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg flytte bensin pumpe? er ikke den ned i tanken? så du mener at fd motoren treng mer bensintrykk enn a-motoren gjor?

 

Forgassermotorene til volvo har blokkmontert pumpe som drives av motoren. Uttaket til denne er enten blendet eller ikke eksisterende på nyere injection motorer, derfor trenger du en alternativ løsning.

 

Om du bygger om til injection bensinsystem på bilen din (som jeg antar er original forgasser), så er det mye bedre å gå hele veien ut og flytte over hjernene og ledningsnett til injection motoren også..

 

 

 

er det ikke berre å sette inn motoren og flytte fordelern og ledningsnette fra a motoren over til fd motoren og skrur av injection og sette på gassern da? og så tut og kjør?

 

Ja og nei. Du har blant annet EGR og pulsair opplegget på a-motoren som enten er fraværende på motoren din (eller var det FB motoren?). Jeg skulle bare fortelle deg at du ikke trenger disse for å få motoren til å fungere...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan jeg montere pumpa på ny motoren da?

hvor ligger pumpa på a motoren da? kan ikke huske å har sett pumpa på blokka på a-motoren :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke støpt igjen det. var berre ei blende som satt på:) var bare å skrur den av og sette på pumpa fra a motoren. i morgen bli det å koble på motoren så får vi se om det går:) men viss jeg må justere forgassern og tenning vor har jeg justertinga til de?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår