Gå til innhold

Poliqs Seat Leon Cupra 4 TDI

Ranger emnet


poliq

Anbefalte innlegg

img0586i.jpg

leonautumn.jpg

 

Har nettopp gått til anskaffelse av en svart 2002 seat leon cupra 4(wd) tdi 150hk/320nm (190/410) (170.000km) Bilen er senket 25/25.

 

I denne tråden kommer jeg til å legge ut planer for bilen, bilder av hva som blir gjort, og muligens noen spørsmål.

 

Det første jeg fikk gjort var å bytte olje (Mobil1 5w50), oljefilter, dieselfilter og parklyspærer.

Fikk også vasket bort den verste skitten, men ble noe amputert bilvask i -15C. Sier ikke at den ble ren, men det hjalp iallefall en god del! :)

 

16728595.jpg

65276820.jpg

81178115.jpg

har ikke fått vasket den innvendig enda :(

41980895.jpg

19466464.jpg

Sånn hentet jeg den:

22410532.jpg

 

Planer:

Hengerfestet skal av. :thumb

Fjerne bakrutevisker. :thumb fabiavisker på!

EU-godkjenning (april) :thumb

Montere xenon i fjernlys

Sote alle ruter untatt frontruta (40-50%)

Ny leppe/cat killer. (cupra R)

To nye sommerdekk og gamle felger er på! :thumb

Deksel i fangeren foran slepekroken bak. :thumb

 

Anlegg: ny spiller, 6x9", flatsub.

 

Kom gjerne med innspill, forslag eller meninger! :)

Forresten er det noen som vet hvor mye effekt bremsene på disse tåler? Altså hvor mye man kan trimme uten å måtte gjøre noe mer?

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du som endte opp med denne ja :) Ser meget bra ut!

 

Når det gjelder bakruteviskeren kan du jo prøve deg på en fra Fabia, kan skaffe delenummer fra Møller. Bilde: http://i29.photobucket.com/albums/c280/nick_c_1986/100_0727.jpg

 

Hold den pent!

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil med riktig motor!;)

Var det jeg syntes og :)

Du som endte opp med denne ja :) Ser meget bra ut!

 

Når det gjelder bakruteviskeren kan du jo prøve deg på en fra Fabia, kan skaffe delenummer fra Møller. Bilde: http://i29.photobucket.com/albums/c280/nick_c_1986/100_0727.jpg

 

Hold den pent!

Den var fin! Jeg tenkte på å fjerne den helt, men ser kanskje ikke så mye bedre ut med en kun en kloss midt i bakruta.. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med leon! start en tråd på SEATforum.no ;) mange gode tips og triks der :)

takk, og takk for tips. gjør det kanskje en dag jeg føler for det! :)

 

ellers hadde ikke motorvarmerelementet kommet, så det blir forhåpentligvis neste helg. i tillegg løsna en skrue fra bunnplata, så denne er litt løs..

sporete vei + vinter + senka bil = dårlig kombinasjon :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestillt fabia aerovisker bak. (leangen)

Var også innom Møller på tunga, å spurte ang aeroviskere frem. Det fantes tydeligvis, men han hadde ikke delenummer. Jeg spurte om det kunne passe fra golf etc. men han svarte bare frekt om at det visste han ikke osv. Ikke kunne jeg få se på delene om de eventuellt passet heller. Rådet han gav meg var "hjem å lese litt på internett. Står mye rart på de klubbsidene!"

Så.. Det er vel det jeg må gjøre da, når jeg får tid vel og merke. (hvis ingen har link/oppskrift/howto)

 

Var og innom dekk og felgspesialisten. har som nevnt tidligere lyst på felger med svart kant, da gjerne i 19" utførelse. De jeg syntes var finest var disse:

jarama_black_reg_large_white.jpg

Obs bildet er nok ikke av en 8", da denne får bare ca 32mm kant!

TSW jarama black 8x19 ET35

I en pakke med Nankang NS 235/35-19 skulle jeg få de for ca 13.300.

Synes jo at dette er mye penger, men det er da også fete felger.

Andre forslag mottaes med takk!

 

e: Ser ut til at det blir viskerarmer fra golf mkIV!

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fabiau.jpg

viskerarmsdekselet virket noe rett, men måtte jo uansett litt nedpå akslingen for å sitte godt nok, dermed havnet den litt høyt over ruta i enden! (synes i hvertfall jeg..)

Får se om jeg blir å bygge den ut litt med ei skive eller noe i andre enden, evnt. en liten mutter til, for å få fordelt glipa på begge sidene.

Eller, jeg blir vant til den om et par dager, og gir faen! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På fredagen ble cupraen EU-godkjent med 0 feil. :confused:

Jeg vet om en enerfeil eller to, men som mekanikeren sa, det er jo snart påske! :D

Eneste feilen var nedre festet til h. bakdemper..

Tydeligvis noen gropsmeder som har montert senkinga, så der var det både oppborret og brukt løsgjenger. Etter en del telefoner og to dager med leting har jeg da klart å spore opp en M14x120mm bolt. snakker om ukurrant dim! :p

 

Satte i en 12mm midlertidig i går, denne blir forhåpentligvis byttet ut i dag! (senere i påsken er vel sjangsen mindre ;) )

 

Neste "steg" blir vel å få sotet rutene. Bilder kommer ofc. stay tuned.

 

GLAD PÅSK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en lang dag på jobb, klarte jeg i dag å kjøre tom Leon' for diesel - på gårdsplassen hjemme. Vel, jeg fikk snudd den rundt, og fikk start igjen, og la ivei samme vei som jeg kom, nedover mot sentrum. Kom meg ikke helt trygt fram til pumpa, da jeg tok nedi på turen og slo i stykker bunnpanna. :(

 

Hullet var ikke større enn at jeg kjørte til et sted jeg kunne få heist den opp å begynt å skru. Etter en del streving fikk jeg den ut, og fikk vasket den. Ble levert til sveising.

 

Montering + litt småservice (se over litt) i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått serva cupraen litt mer da.

Vasket luftfilter og luftfilterboks, vasket kupefilter samt notert delenr ;)

Har i tillegg gjort et forsøk på å rense MAF/LMM med wûrth el mec cleaner.

Virker som om den puster litt lettere nå! Ble litt annen lyd, her og der på registeret, og jaggu tror jeg den går litt bedre også.

 

Har også lakkert dekselet foran slepekroken bak, og montert dette.

Dette foregikk på ei papplate i vedskjulet, med biltemalakk, så dette ble selvfølgelig kjempebra! ;)

 

Har en liten skade ved kanalskjørtet i bakskjermen samt at jeg planlegger å kjøpe ei ny leppe, så jeg får heller skaffe meg riktig lakkode og ta litt mer i samme slengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

fikk ikke tid til å legge ut mer på fredagen, da jeg fikk det litt travelt med å kjøre 60 mil til gatebil på rudskogen! :)

 

Her kommer noen bilder fra da jeg prøvde meg på litt polering:

 

dsc1337.jpg

dsc1340.jpg

 

Mengder med riper og steinsprut! :(

 

dsc1346.jpg

dsc1347.jpg

dsc1349.jpg

 

 

Resultatet ble at bilen ble fin fra langt, men langt fra fin! :s

Nok av kjørespor som vises i riktig (feil?) lys!

Må vel prøve igjen om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår