Gå til innhold

Honda NSX


LupoB0Y

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du nevner daily driver her:) Noen eigere eller noe som har innvendninger mot dette?

Kan en NSX brukes vinterstid f.eks? Og går det ann og bruke den uten og betale skjorta for bensin? Forbruk?

 

Hadde satt stor pris på om noen svarte:)

silverNSX her på forumet kan nok gi deg noen svar på det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jepp d går å kjøre NSX-R på vinteren.

Kjøres bilen fint bruker den litt over literen på mila..

 

Hilsen lykkelig NSX-R eier..

 

Ser du nevner daily driver her:) Noen eigere eller noe som har innvendninger mot dette?

Kan en NSX brukes vinterstid f.eks? Og går det ann og bruke den uten og betale skjorta for bensin? Forbruk?

 

Hadde satt stor pris på om noen svarte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tråkker jeg nok Sofus langt opp på leggen, men likevel (og dette har også stått i Autofil etter at bilen hans ble presentert der for en tid siden):

Bilen er faktisk registrert som en "Type R" hos Biltilsynet. Det har jeg fått bekreftet fra Opplysningsrådet for biltrafikk. Dette er den samme NSXen som før rullet i Drammen og også ble vist i Autofil-bladet.

Det er opprinnelig en vanlig NSX, en Acura som ble bruktimportert fra USA og senere omlakket fra rød til sort. Den er ikke bygget om til Type R-spec.

Utvendig ser man forskjell på Acura og Honda NSX på markeringslys foran skjermbuen på Acura mot vanlige blinkers bak skjermbuen på forskjermen på Honda. I tillegg har Acura en annen bakfanger med mindre plass til skiltet mens Hondaene har plass nok til f. eks den store norske fjøla bak (for de som har det da....) Hondane har også kjørelys nede foran, noe som ikke finnes originalt på Acura/US-versjon.

Det er kun bygget RHD-utgaver av Type R og kun under Honda-logo. Så vidt jeg vet finnes den bare i hvit med hvite Type R-felger, uten AC og stereo + noen andre småsaker for å spare vekt.

I tillegg er det laget Type S og Type Zero med litt mer utstyr og kun for det japanske markedet samt en LHD Zanardi Edition i 50 eks for USA. Zanardi og Type S er nokså identiske utstyrsmessig.

Ha en Hondaopplevelse hver dag!

 

Jon

86 Acura Integra RS, 91 Honda NSX, 04 Honda Accord Tourer i-CTDi Executive, 82 Honda Prelude, 05 Volvo V50 2.0D, 72 Honda N600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en NSX brukes vinterstid f.eks? Og går det ann og bruke den uten og betale skjorta for bensin? Forbruk?

Hadde satt stor pris på om noen svarte:)

Har vinterkjørt NSX i noen år nå. Det blir ikke så mange km på snøføre, men likevel.

NSXen har motoren over drivhjulene og med en traction control som bremser turtallet på motoren, er det en drøm på "glatta". Det er dreiemoment nok til å dra opp bratteste bakken på hvilket som helst gir. Bilen er ikke så lav under som mange tror og fjæringen er behagelig nok til å takle vaskebrett. ACen funker fint også på vinteren (i motsetning til "klimakontrollen" i den andre bilen min...)

Ulempene er at man sitter lavt i trafikken, spesielt der hvor det ligger mye sne i veikryss etc. og noen ganger må jeg "lure" meg frem for å se og bli sett. Får man en skade, er karosseriet av aluminium og ikke bare bare å rette. :drive2

Moroa er ubeskrivelig; av med TCS så er NSXen en av verdens beste driftere.

Forbruket er moderat. Jeg kusket den til 0,8 i snitt på Autobahn på 4000rpms @ 160 km/t. Vinteren er vel rundt literen med ACen på. Ikke ille med 3-liter og nesten 300 HK.

PS. Kjører piggfritt Yokohama i smalere versjon enn originaldekk (195&205 mot 205/225 orginalt)

Ha en Hondaopplevelse hver dag!

 

Jon

86 Acura Integra RS, 91 Honda NSX, 04 Honda Accord Tourer i-CTDi Executive, 82 Honda Prelude, 05 Volvo V50 2.0D, 72 Honda N600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:driving Du trokker ikke denne karen på leggen.

 

Du har for så vidt rett i dine påsagn.

Jepp bilen er registrert som NSX-R.

 

Bilen er under ekstreme ombygninger..

DVS:

- Lystgass 150 Hk kit fra NX

- Grenrør og Eksos fra Taitec.

- Luft filter sats fra Cantrell Concepts

- Sideskjørt fra Wings West

- Rattnav fra Rapid

- Ratt og pedaler fra Racesport.

- Baklyktene skal ombygges.. ( kommer Bilder )

-++++++++++

 

Stereoen skal oxo byttes ut, den skal i hoved sak bestå av Focal og Alpine.

 

Har nettopp fått skredder syd om stolene i bilen (Rød Carbon Vinyl) og har oxo trekt opp dørene i samme vinly.

 

Dette er som sagt en bil under store ombyggninger..

 

Hilsen nok en gang fra:

 

Lykkelig NSX-R eier...

 

 

 

Nå tråkker jeg nok Sofus langt opp på leggen, men likevel (og dette har også stått i Autofil etter at bilen hans ble presentert der for en tid siden):

Bilen er faktisk registrert som en "Type R" hos Biltilsynet. Det har jeg fått bekreftet fra Opplysningsrådet for biltrafikk. Dette er den samme NSXen som før rullet i Drammen og også ble vist i Autofil-bladet.

Det er opprinnelig en vanlig NSX, en Acura som ble bruktimportert fra USA og senere omlakket fra rød til sort. Den er ikke bygget om til Type R-spec.

Utvendig ser man forskjell på Acura og Honda NSX på markeringslys foran skjermbuen på Acura mot vanlige blinkers bak skjermbuen på forskjermen på Honda. I tillegg har Acura en annen bakfanger med mindre plass til skiltet mens Hondaene har plass nok til f. eks den store norske fjøla bak (for de som har det da....) Hondane har også kjørelys nede foran, noe som ikke finnes originalt på Acura/US-versjon.

Det er kun bygget RHD-utgaver av Type R og kun under Honda-logo. Så vidt jeg vet finnes den bare i hvit med hvite Type R-felger, uten AC og stereo + noen andre småsaker for å spare vekt.

I tillegg er det laget Type S og Type Zero med litt mer utstyr og kun for det japanske markedet samt en LHD Zanardi Edition i 50 eks for USA. Zanardi og Type S er nokså identiske utstyrsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d går å kjøre NSX på vinteren.

 

Må bare styre unn di verste iskulene.....

 

Ps bilen brukes ikke ved ekstreme snø mengder..

 

Hilsen en lykkelig NSX-R eier....

 

 

Har vinterkjørt NSX i noen år nå. Det blir ikke så mange km på snøføre, men likevel.

NSXen har motoren over drivhjulene og med en traction control som bremser turtallet på motoren, er det en drøm på "glatta". Det er dreiemoment nok til å dra opp bratteste bakken på hvilket som helst gir. Bilen er ikke så lav under som mange tror og fjæringen er behagelig nok til å takle vaskebrett. ACen funker fint også på vinteren (i motsetning til "klimakontrollen" i den andre bilen min...)

Ulempene er at man sitter lavt i trafikken, spesielt der hvor det ligger mye sne i veikryss etc. og noen ganger må jeg "lure" meg frem for å se og bli sett. Får man en skade, er karosseriet av aluminium og ikke bare bare å rette. :drive2

Moroa er ubeskrivelig; av med TCS så er NSXen en av verdens beste driftere.

Forbruket er moderat. Jeg kusket den til 0,8 i snitt på Autobahn på 4000rpms @ 160 km/t. Vinteren er vel rundt literen med ACen på. Ikke ille med 3-liter og nesten 300 HK.

PS. Kjører piggfritt Yokohama i smalere versjon enn originaldekk (195&205 mot 205/225 orginalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår