Gå til innhold

Veivhusventilasjons-filteret

Ranger emnet


hodniss

Anbefalte innlegg

Hvor sitter det på en standard B230A motor? Har søkt, men det er ingen som forteller hvor det sitter? På blokka, innsuget?

 

Grunnen til at jeg spør er at det lekker mye olje fra toppen, spruter ut i torpedoveggen. Trodde først det var ventildeksel pakningen, men den så helt fin ut. Leste litt rundt og fant ut at det sannsynligvis er veivhusventilasjonen som er tett.

Endret av hodniss
Ekstra info

1966 Ford Cortina mk1

1986 Volvo 240

2002 Ford Focus stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter det på en standard B230A motor? Har søkt, men det er ingen som forteller hvor det sitter? På blokka, innsuget?

 

Nå er det vel ikke filter i den forstand i et system med lukket veivhusventilasjon (ikke et åpent heller for den saks skyld), snarere ei flammefelle.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er årsaken er nok at selve veivhusvent-boksen din er tett. Skru den av å legg den i ei bøtte med whitesprit ei stund..

 

Flammefella sitter i slangestussen som går ut fra veivhusvent-boksen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sorry sorry Veishusventilasjons-Politi!

 

Men hvor sitter flammefellen? Eller hvor er det mest sannsynlig at det har gått tett?

 

Meget bra hodniss, du er selvsagt tilgitt. Slike irriterende små feil som forfølger oss resten av livet gjør vi alle.

 

Jeg setter pris på at du gjør det som står i din makt for å sikre gode arbeidsforhold der nede i veivhuset.

 

 

Reodor F

Politidirektør

Veivhusventilasjonspolitiet

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en svart boks under innsug bak på motorn. Ta den av og rens den.

Når dette er en a motor er det greit og komme til,derimot på en f motor må du regne med og blø noe mer.

 

Volvo hadde deler på lager! ;-) Flammefellen var potte tett så byttet den i første omgang, så god som ny!

 

Litt for mye jobb å ta av boksen når det er så kaldt ute, får heller se til våren om jeg gidder å rense den.

 

Tusen takk for all hjelp!

1966 Ford Cortina mk1

1986 Volvo 240

2002 Ford Focus stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår