Gå til innhold

Kjøpe/Importere veteranbil:)

Ranger emnet


braci

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en veteranbil som førstebil. En jeg liker spesielt mye er chevrolet impala '67. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1967-Impala-SS-big-block_W0QQitemZ300383506896QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item45f04091d0

 

Jeg er jo en komplett amatør når det kommer til kjøp av bil. Så når det kommer til avgifter, vil det bli dyrere enn moderne biler?

 

Er det idèelt å bruke veteranbiler om vinteren? Altså, med tanke på varmeapparatet på veteranbiler, om de klarer å varme godt nok.

 

Kan det bli billigere å importere fra utlandet? Jeg kunne helst tenke meg en amerikansk muskelbil da, så USA hadde vært idèelt.

 

Hvis dere har noen idèer, eller råd så hadde det vært kjempefint!

 

Takk for at du tok deg tid til å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å bruke gamle biler på vinteren, dei hadde jo vinter den gangen desse bilene var ny også, dog ikke fullt så effektiv isolering av kupeen den tiden som dagens biler har, men dei skal nok klare å varme meget godt på vinteren alikavel.

 

For registrering etter import, så er det bare en avgift, det er engangs avgifetn på ca 4.500.- eller deromkring, og så moms på kjøpesum og frakt summen.

Års avgift er det ikke på biler som er 30 år eller eldre, men der er en liten avgift som er personskade avgiften på noen hundrelapper som blir krevd inn av tollvesenet, på vanlige biler er den innlemmet i årsavgifet, men på veteran så er den for seg selv, så mange tror at der er årsavgift på veteran biler.

Siden du skal bruke den som vanlig bil, så får du sikkert ikke veteran forsikring på den, er flere forsikrings selskaper som krever at du har en bruksbil også, for å få veteran forsikring på veteran bilen.