Gå til innhold

Ombygging til 142 3.5 V8

Ranger emnet


Lynvinge

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har bygd om og fått godkjent tidligere og spesifikt hva må endres på utenom bremser?

Kanskje noen som har godkjenningspapirer på dette?

Hvor kan man få tak i godkjente motorfester med papirer?

Tenker å bruke en 3.5 Rover/buick motor på ca 170 hester så den er lovlig innafor hva volvo mener 140 chassiet er god for.

 

Har papirene fra trafikkstasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
...Tenker å bruke en 3.5 Rover/buick motor på ca 170 hester så den er lovlig innafor hva volvo mener 140 chassiet er god for...

 

Stemmer, men det er ikke HK som er problemet når det gjelder V8 motor; det er dreimomentet, og det er alt for høyt på Rover motoren i forhold til det 140 er godkjent for..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har lurt på det samme selv.. men annbefaler vel Chevy istede da altså.. blir nok litt fortung, men da får du en deili v8er lyd til en billig penge.. en 305Cid er ikke vert mange pengene og er billig og bygge opp.. brukte 11k på totaloverhaling av en 350blokk jeg med nye stempler og hele pakka :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stilles vanligvis krav til dreiemoment, effekt og maks framakselvekt ved motorbytter på gamle biler.

 

Jeg tviler på at Rover-motoren er innenfor kravet til maks dreiemoment på en gammel fjortento.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stilles vanligvis krav til dreiemoment, effekt og maks framakselvekt ved motorbytter på gamle biler.

 

Jeg tviler på at Rover-motoren er innenfor kravet til maks dreiemoment på en gammel fjortento.

 

Kun store menn når så langt i livet at de siterer seg selv...

 

Nuvel, jeg fant en oversikt som forteller at Volvo 140 kan ha maks 180hk og 22kpm. Alt for lite for en Rover 3,5. Denne vil jeg tro har et dreiemoment på rundt 30kpm.

 

http://81.191.169.162/pub/volvogodkjenteproduktendringer.pdf

 

Det kan likevel tenkes at Statens vegvesen ser med blide øyne på en velfundert søknad om en åtte i vinkel.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår