Gå til innhold

Ladder ikke :S


CroOx^^

Anbefalte innlegg

Har en 86' Accord, 2 liters bensin. Bilen starte å går men er ikke mulig å kjøre den. Det hele startet med at bilen ladded bare av å til i noen mdn, da ble det første dynamo bytte tatt. Så gikk det noen mdn å samme probleme kom, men da sluttet dynaomen å ladde helt. Så ble dynaomen byttet en gang til på garantien. Å nu ladde den ikke i det hele tatt. Noen som har noen anelse om hvor probleme kan ligge?

 

Har lagt opp ny hovedstrøm ledning fra dynamo til sikrings boks og fra boksen og til batterie, det hjalp litt, og dynamoen ladder pittelitt, men laaangt i fra nåkk til å drive elektronikken uten å tappe batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst, når du starter bilen din, Hva lader dynamoen på et voltmeter? du skal MINST ha 13.8v. om den er ny!

 

om den lader, er nok batteriet ditt som er gåent, såfall dårlig kontakt no sted!

tror ikke det er no sikring på dette systemet heller annet, enn overspenningsvern (på ytterst få biler)

 

høres rart ut at den ikke lader når du har bytta dynamo! er du sikker på at du har koblet alt riktig?

Såfall lurer jeg på om du har en LADELAMPE i dashbordet ditt som lyser? Logoen skal være et batteri.. Lyser denne?... Sjekk for sikkerhetsskyld!

 

Demonter dashen og ta ut speedometeret ditt så ser du om den pæra er brent! om den er det, vil ikke dynamoen din motta strøm, denne pæra fungerer som en motstand (sikring) for ladinga!

 

Opplevde også nylig på min egen bil at jeg bytta fra vanlige, til LED pærer i dashen! da kuka ABS'en min!!

 

 

absen virka rett og slett ikke! så bytta jeg tilbake, og da var alt ok!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lampa lyser, er ikke helt idiot. Husker ikke hvor mye dunaomen lå på men va ikke i nærheten av den den burde ligge på.

 

Ja alt er koblet til riktig, og batteriet ar helt nytt. Har litt tru på at der er dårlig knotakt noen sted eller at noen ledninger rett og slett er gåen. Så planen er å bytte resten av ledningene til dynamoen og alle sikringer å se om det hjelper. Vist ikke så kommer jeg til å gi opp-.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår