Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
askoy_s40

Min VW Golf MK3 (SOLGT)

Rate this topic

Recommended Posts

1: Termostat, ja.

Typsik symptom er at temeraturen synker i fart med lav belastning, men stiger når bilen står stille, eller litt tung belastning i motbakker.

QUOTE]

 

 

Angående termostaten, bilen går kun til 70 og blir stående der. Uansett om jeg kjører nedover eller oppover, eller står i ro, så står den stabilt på 70 grader.

 

Er det da termostaten som er problemet? Har lest litt rundt at om det er termostaten så går temperaturen litt opp og ned?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har nå tatt av dynamoen for å komme til termostaten, godset på festet KNAKK faktisk også under operasjonen...så nå må jeg få tak i ny dynamo! Typisk! :angry:

 

dynamogolfmk3.jpg

 

Ingen som bor i Bergensområdet som har en dynamo til salgs da? :)

 

 

Og med tanke på termostaten, er det slik at den er plassert hvor merket på bildet?

 

termostatgolfmk3.jpg

Edited by askoy_s40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flott!

 

Har også fått høre at det er lettere å komme til under om man fjerner servoen (som visstnok er det som er rett under).

 

Er dette korrekt?

 

Ja, følg linken jeg la i tråden din på Vacn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flottings! :)

Da får jeg kjøpe inn olje til servoen slik jeg får skiftet dette i samme slengen. Regner med det ikke skal være altfor vanskelig:)

 

Når du har skrudd på koblingene på servopumpen fyller du på ca. en flaske i beholderen, så starter du motor, svinger helt til høyre, sjekker nivå og eventuellt fyller på, svinger helt til venstre, sjekker nivå.

Etter litt kjøring kan du dobbeltsjekke nivå og eventuellt fylle på ved behov. Husk at nivået bør peiles ved varm motor, da oljen stiger bittelitt når den er varm..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når du har skrudd på koblingene på servopumpen fyller du på ca. en flaske i beholderen, så starter du motor, svinger helt til høyre, sjekker nivå og eventuellt fyller på, svinger helt til venstre, sjekker nivå.

Etter litt kjøring kan du dobbeltsjekke nivå og eventuellt fylle på ved behov. Husk at nivået bør peiles ved varm motor, da oljen stiger bittelitt når den er varm..

 

takker for info, ja jeg får komme meg under og ta en titt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg endelig fått på dynamo, valget ble at jeg kjøpte en ny ettersom det ikke var så dyrt som jeg trodde. Ble faktisk samme pris som en annen start&dynamo shappe i bergen skulle ha for å fikse min gamle!!

 

Kjøpte hos Åsane Start&Dynamo, der var en hjelpsom artig type som jeg anbefaler alle å gå innom/kontakte om man skulle få problemer med lignende. :)

 

DSC00550.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.