Gå til innhold

Min VW Golf MK3 (SOLGT)

Ranger emnet


askoy_s40

Anbefalte innlegg

Ja det skal holde:)

Men gjør deg selv en kjempetjeneste, skru opp påfyllingsskruen før tappeskruen, i tilfelle den er kranglete å få opp.

Litt kjipt å snu bilen oppned for å fylle på ;)

 

Ja det skal jeg huske! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1: Termostat, ja.

Typsik symptom er at temeraturen synker i fart med lav belastning, men stiger når bilen står stille, eller litt tung belastning i motbakker.

QUOTE]

 

 

Angående termostaten, bilen går kun til 70 og blir stående der. Uansett om jeg kjører nedover eller oppover, eller står i ro, så står den stabilt på 70 grader.

 

Er det da termostaten som er problemet? Har lest litt rundt at om det er termostaten så går temperaturen litt opp og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tatt av dynamoen for å komme til termostaten, godset på festet KNAKK faktisk også under operasjonen...så nå må jeg få tak i ny dynamo! Typisk! :angry:

 

dynamogolfmk3.jpg

 

Ingen som bor i Bergensområdet som har en dynamo til salgs da? :)

 

 

Og med tanke på termostaten, er det slik at den er plassert hvor merket på bildet?

 

termostatgolfmk3.jpg

Endret av askoy_s40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottings! :)

Da får jeg kjøpe inn olje til servoen slik jeg får skiftet dette i samme slengen. Regner med det ikke skal være altfor vanskelig:)

 

Når du har skrudd på koblingene på servopumpen fyller du på ca. en flaske i beholderen, så starter du motor, svinger helt til høyre, sjekker nivå og eventuellt fyller på, svinger helt til venstre, sjekker nivå.

Etter litt kjøring kan du dobbeltsjekke nivå og eventuellt fylle på ved behov. Husk at nivået bør peiles ved varm motor, da oljen stiger bittelitt når den er varm..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har skrudd på koblingene på servopumpen fyller du på ca. en flaske i beholderen, så starter du motor, svinger helt til høyre, sjekker nivå og eventuellt fyller på, svinger helt til venstre, sjekker nivå.

Etter litt kjøring kan du dobbeltsjekke nivå og eventuellt fylle på ved behov. Husk at nivået bør peiles ved varm motor, da oljen stiger bittelitt når den er varm..

 

takker for info, ja jeg får komme meg under og ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig fått på dynamo, valget ble at jeg kjøpte en ny ettersom det ikke var så dyrt som jeg trodde. Ble faktisk samme pris som en annen start&dynamo shappe i bergen skulle ha for å fikse min gamle!!

 

Kjøpte hos Åsane Start&Dynamo, der var en hjelpsom artig type som jeg anbefaler alle å gå innom/kontakte om man skulle få problemer med lignende. :)

 

DSC00550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår