Gå til innhold

2 feil ved Eu kontroll

Ranger emnet


Geir A

Anbefalte innlegg

Skvettlapper er ikke påbudt, skjeldent du ser en nybil med det nå.

Men om bilen har montert skvettlapper og det mangler 1 er da dette en 2'er feil?

Klart jeg kan rive av den andre og så vise bilen igjen men da kunne verkstedet vist skjønn og gjort dette for meg og godkjent bilen.

ikke bare rygge bilen ut verkstedet og konfrontere meg med det når jeg henter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er dt mange flisespikkere på verkstedene rundt omkring. Og mange av disse har ikke forstått at boka for rettledning til periodisk kjøretøykontroll først og fremst er utarbeidet for lastebil... dette gjelder forsåvidt kontrollen i seg selv også.

 

Når man utfører en slik kontroll er man nødt til å ta hensyn til dette, da mange av punktene i kontrollen og rettledningshjelpen ikke er egnet for personbil.

 

Skvettlapper på en personbil er selvfølgelig IKKE en sikkerhetsmessig innrettning, men en praktisk greie for bileieren (den gangen det var poppis).

 

Hilsen en som utfører "EU-kontroller" :mekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skvettlapper noe som er nødvendig eller greit å ha sånn ellers, eller er det bare å skru dem av?

 

Jævli greit å ha for bilene bak deg, for å unngå steinsprut og enorme mengder med skitt på frontruta. Det var påbudt på personbiler før, men påbudet ble opphevet en gang dette tiåret, uheldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colmaloy: Jeg visste ikke at PKK var tiltenkt/tilrettelagt for lastebil utover at kontrollpunktene bærer preg av det. Men du, jeg har printa ut og laget meg bok av villedningen samt en bunke PKK skjemaer. Kanskje du kan påpeke hvilke "sære" punkter som ikke angår personbil? Utover de mest åpenbare punktene som ikke engang eksisterer på småbiler.

 

Kan og si at skvettlapper er fint hvis du er glad i din egen lakk. Spesielt om du har brede felger og dekk som stikker mye ut nederst på karosseriet. Har du i tillegg r-dekk får du "sandblåst" bilen din ... med kampestein!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår