Gå til innhold

Camrytrøbbel

Ranger emnet


TrulsR

Anbefalte innlegg

Hej,

har en 86 mod Toyota Camry med problemer som startet for en måned eller to siden.

Det hele startet med at den gikk veldig dårlig. Den gikk fint et par hundre meter før den begynte å rykke og nappe, og det virka som om den skulle til å kveles. Dagen etter ville den ikke starte. Tenkte som så at den var tom for bensin (måleren har ikke akkurat vært til å stole på), eller at jeg hadde fått kondens i systemet. Taua den til nærmeste Shell og fylte på bensin og kondensfjerner uten at dette hjalp noe videre.

 

Har hørt med Toyota som foreslo at det kunne være gåent bensinfilter eller fukt. Har latt den stå i tørt og varmt lager en stund uten hell. Har også sjekka bensinfilteret.. kom bensin ut av enden av det. Hadde den hos en mekaniker her om dagen for å se på den, men det eneste han kunne foreslå var å bytte plugger, noe som allerede er gjort.

I går pumpa jeg den full av startgass, noe som gjorde at den starta men ikke gikk mer enn et par hundre meter før de samme problemene satte i gang på ny. Parkerte den og rusa motoren, turtellern gikk opp til 3000 rpm før den begynte å "kveles" igjen, og turtallet datt nedover, selv med full gass.

 

Har altså sjekka etter fukt i fordeler, rotor er finfin, plugger er skifta, bensinfilter i orden, brukt kondensfjerner, det er bensin på bilen, rikelig med olje, ingen sikringer som har gått, startmotor går fint osv.

 

Noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan være, eller noen som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gasser skal det ikke mere til enn at det kommer gnist og bensin så bør det skje NOE i det minste. Har du mekanisk pumpe på blokka, sjekk at det pumpes ut derfra når du drar på startern. Eller står filteret etter pumpa kanskje? Får du flyt frem til gassern er det noe der som blokkerer.

 

Har du innsprut ville jeg først sjekka om bensinreleet slår inn. Koble av bensinreturen fra fuelrailen og se om du får bensin opp i ei bøtte eller tomflaske. Hvis ikke tvangskjører du tankpumpa ved å sette 12V rett på kontakta under baksetet. Da SKAL det sprute bensin.

 

Får du bensin i returen når du drar på startern er det bare igjen dysene. Sett et stetoskop eller en lang skrutrekker på hver enkelt dyse og lytt etter tikking. Da åpner de. Er det stille sjekker du om du har 12V til dysene og god jording (tilnærmet 0 ohm.)

 

Ellers er det kjekt med ei Haynes bok eller let etter en Toyota BGB på nettet. Big Green Book er verkstedmanualen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår