Gå til innhold

Airbag lyser etter 10 minutter

Ranger emnet


icebox84

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Ny på forumet her :)

Jeg har et problem på min Audi A4 2002 B6 Avant...

 

Etter jeg byttet batteri, så begynte Airbag lampa å lyse..., jeg dro til Møller å fikk nullet den ut.. men etter tenningen har stått på i 10 minutter begynner den å lyse igjen...

 

Har hatt den på Møller Tønsberg etter dette, og de skrev følgende:

Sansynligheten er stor for at denne feilen ligger i flere deler, men vi mener at kombi-instrumentet er det første som må byttes og evt. airbag-styreenhet + evt. motor-styreenhet.

Vi får ikke gjort mere feilsøking før vi evt kan bytte deler.

*Feillager: Styreenhet til startsperre intet signal / kommunikasjon sporadisk (airbag).

 

Føles som at Møller er sugne på jobb og penger her gitt..

Begynner å bli veldig irriterenes å kjøre sånn...

 

Har noen en idè på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Hei folkens! Ny på forumet her :)

Jeg har et problem på min Audi A4 2002 B6 Avant...

 

Etter jeg byttet batteri, så begynte Airbag lampa å lyse..., jeg dro til Møller å fikk nullet den ut.. men etter tenningen har stått på i 10 minutter begynner den å lyse igjen...

 

Har hatt den på Møller Tønsberg etter dette, og de skrev følgende:

Sansynligheten er stor for at denne feilen ligger i flere deler, men vi mener at kombi-instrumentet er det første som må byttes og evt. airbag-styreenhet + evt. motor-styreenhet.

Vi får ikke gjort mere feilsøking før vi evt kan bytte deler.

*Feillager: Styreenhet til startsperre intet signal / kommunikasjon sporadisk (airbag).

 

Føles som at Møller er sugne på jobb og penger her gitt..

Begynner å bli veldig irriterenes å kjøre sånn...

 

Har noen en idè på hva som kan være feil?

 

Hei å hå.

Jeg sliter med samme feil som deg å lurte på om du hadde fått retta det opp.

Var på møllerbil og fikk beskjed om å bytte styringsenhet i bil og i dashbord + 2 nye nøkler. Pris med arbeid (håper folk sitter når de leser dette) 30000,-:omfg

Jeg kunne ikke annet enn å le høyt når han sa det, svarte han med å si at jeg heller kjøper en rull med svart teip og river av en bit å setter over. Makan til pris har jeg aldri hørt.

Det skal sies at jeg ikke er kjip når det gjelder bilen min:race

men det går en grense for hva som er fornuftig når det lyser ei lampe i dash'n

*****Audi A4 1.9TDI S-line 2003mod.*****

****Ford Mondeo 2.0TDCI 2003mod.****

***Audi A6 1.8T 1998mod.***

**Nissan Primera 2.0SE 1996mod.**

*Ford Sierra 1.6L 1982mod.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

Jeg sliter med samme feil som deg å lurte på om du hadde fått retta det opp.

Var på møllerbil og fikk beskjed om å bytte styringsenhet i bil og i dashbord + 2 nye nøkler. Pris med arbeid (håper folk sitter når de leser dette) 30000,-:omfg

Jeg kunne ikke annet enn å le høyt når han sa det, svarte han med å si at jeg heller kjøper en rull med svart teip og river av en bit å setter over. Makan til pris har jeg aldri hørt.

Det skal sies at jeg ikke er kjip når det gjelder bilen min:race

men det går en grense for hva som er fornuftig når det lyser ei lampe i dash'n

 

Alså, skal si meg enig at dette er en latterlig pris. men det hjelper svært lite med teip over lampa den dagen du får en front mot front å airbagen ikke utløser seg.

virker som dere ser på lampa som det store problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alså, skal si meg enig at dette er en latterlig pris. men det hjelper svært lite med teip over lampa den dagen du får en front mot front å airbagen ikke utløser seg.

virker som dere ser på lampa som det store problemet her.

 

Jeg snakka med møller da feilen oppsto i vinter å de sa at det er ikke noe galt med airbagen. Det er en kommunikasjonsfeil mellom styreenhet og airbag enhet, styreenheten i bilen klarer ikke å lese ut hele koden fra airbag enheten noe som resulterer i feilkode. Jeg har selv lest ut koden å sett at koden ikke er like lang som mitt "v.i.n" nummer...

God Helg

*****Audi A4 1.9TDI S-line 2003mod.*****

****Ford Mondeo 2.0TDCI 2003mod.****

***Audi A6 1.8T 1998mod.***

**Nissan Primera 2.0SE 1996mod.**

*Ford Sierra 1.6L 1982mod.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka med møller da feilen oppsto i vinter å de sa at det er ikke noe galt med airbagen. Det er en kommunikasjonsfeil mellom styreenhet og airbag enhet, styreenheten i bilen klarer ikke å lese ut hele koden fra airbag enheten noe som resulterer i feilkode. Jeg har selv lest ut koden å sett at koden ikke er like lang som mitt "v.i.n" nummer...

God Helg

 

Da er det jo anna selvfølgelig, men det jeg mener er at sånn utstyr burde man alltid holde 100% men men

god helg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår