Gå til innhold

Kresen ung mann og lyst på bil?

Ranger emnet


CivicLars

Anbefalte innlegg

Hallo i vinterkulden, nå har jeg siklet etter bil en stund, og tror jeg kommer til å kjøpe nå til våren. Problemet mitt er at jeg ikke har noen anelse av hva jeg skal ha!?!

 

Jeg tenker å bruke mellom 70 og 80.000 kr på bil, men ettersom jeg er litt kresen blir det vanskelig å finne noe. Det jeg ønsker at bilen skal ha er:

Diesel

Automatgir

Lav km (Ja, jeg vet at mange av dere påstår at dette er totalt unødvendig, men jeg vet, erfaringsmessig, at bilen som har gått langt blir en kostbar affære)

Helst AWD, men jeg ser for meg at dette blir vanskelig

Aller helst produsert mellom 1995 og 2000

Og sist, men ikke minst "billig" forsikring. (Til tross for at det ikke er noe som heter billig forsikring)

 

Jeg har sett mye på http://www.finn.no og http://www.mobile.de og de bilene som går igjen er MB E-klasse og BMW 5-serie - Noe som da ikke blir billig å forsikre for en ung mann på 20 med 20 % rabatt på forsikring...

 

Så, hva ville noen der ute gått for?

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en av de to, MB E klasse eller BMW 5 serie.. Om jeg derimot ikke hadde råd til å forsikre noen av disse ville jeg rett og slett spart pengene, kjøpt en billig Volvo 360 og kjørt med den til jeg fikk økonomi til å eie en av de ovenstående.

 

Jeg har bil nå, men jeg vil ha en litt bedre bil =P Litt mer komfortabel bil å kjøre... Men hvorfor ville du gått for E-klasse eller 5-serie?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil nå, men jeg vil ha en litt bedre bil =P Litt mer komfortabel bil å kjøre... Men hvorfor ville du gått for E-klasse eller 5-serie?

 

Tror du vil få ganske mye bil for pengene innen nevnte prisklasse da. Du vil selvsagt få mye fint innen for eksempel Toyota også, men du vil neppe få samme kjøreglede med på kjøpet da.

 

Hadde selv en BMW 5serie i over 8år tilsammen, med daglig bruk sommer som vinter. Beste bilen jeg har eid!

 

Pr i dag har jeg en MB w124 til under 30 lapper, men det er like mye eller kanskje mer bil det enn et annet merke til over 50lapper om man ser på komfort og kompaktheten i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få en fin 124 facelift (etter 94) for den prisen, og har du en med ASD er fremkommeligheten bra nok. Er du heldig finner du en med lav km og, selv om det kanskje er mye å håpe på. Disse går jo langt også...

 

Forsikringa er faktisk ikke dyr på 124, med unntak av de aller sprekeste da selvsagt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikkord; driftsikker, billig, ser bra ut med meget enkle inngrep, god å kjøre, bra deletilgang;) Samt status da;)

 

Du anbefaler MB til alle =P

 

Jeg kikket litt på W124, og de jeg fant så ikke noe ille ut (HVis du ser bort fra en forferdelig stygt rød/rosa interiør =P)

Og forsikring var ikke noe ille det heller.

 

Men hva med disse;

 

BMW 525 TDS

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20362764

 

Volvo S40 1.8l

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20227031

 

Ville dere fortsatt anbefalt W124? Eller er dette også noe å kikke mer på?!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du anbefaler MB til alle =P

 

Men i ditt tilfelle, hvis du er ute etter en (litt lat) komfortabel, stillegående dieseltralle med automat er gamle Mercer noe av det bedre. Dvs hvis du vil førtidspensjonere deg :) Hehe, neida.. Men noen sportsbil er det ikke, noen herjebil er det heller ikke, vil ikke si man har så mye status i en 20-25 år gammel Merce, men knallgode biler som er deilige å cruise med? Ja for faen :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20406706

Subaru Legacy 2,2 GX 1995

 

Tar vel det meste av kravene dine unntatt Dieselkravet(dette er vel et stort minus for deg, men jeg tenkte jeg kunne anbefale den likevel :P) og det med å få tak i deler billig, men vår 1997 Subaru Legacy har gått 230 000km og alt som har røket er en termostat som vi skifta for 275 kr(fordi jeg var idiot og fikk snø inni viftene :partyon:).

 

Forrige Legacyen vår hadde gått 350 000 før vi solgte den. Er ikke sikker på om vi hadde problemer med den egentlig. Var ikke bilinteressert nok til å huske. :p

Bare går og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWen er fin, volvoen er ikke spesielt imponerende. Prøv en, så skjønner du...

 

Hint tatt - Volvo er driiit =P

 

 

Men i ditt tilfelle, hvis du er ute etter en (litt lat) komfortabel, stillegående dieseltralle med automat er gamle Mercer noe av det bedre. Dvs hvis du vil førtidspensjonere deg :) Hehe, neida.. Men noen sportsbil er det ikke, noen herjebil er det heller ikke, vil ikke si man har så mye status i en 20-25 år gammel Merce, men knallgode biler som er deilige å cruise med? Ja for faen :)

 

Haha, førtidspensjonere meg =P Nei, jeg er jo ikke på utkikk etter en sportsbil med 1.000.000 hk... Du får ikke bruk for dem her til lands uansett. Deilig cruisebil = prima for meg :D

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20406706

Subaru Legacy 2,2 GX 1995

 

Tar vel det meste av kravene dine unntatt Dieselkravet(dette er vel et stort minus for deg, men jeg tenkte jeg kunne anbefale den likevel :P) og det med å få tak i deler billig, men vår 1997 Subaru Legacy har gått 230 000km og alt som har røket er en termostat som vi skifta for 275 kr(fordi jeg var idiot og fikk snø inni viftene :partyon:).

 

Forrige Legacyen vår hadde gått 350 000 før vi solgte den. Er ikke sikker på om vi hadde problemer med den egentlig. Var ikke bilinteressert nok til å huske. :p

Bare går og går.

 

Diesel er vel ikke noe HEFTIG krav... Grunnen til at jeg ønsker det er effekt på lavt turtall + lavere forbruk, og jeg ser jo litt på bensinbiler selv...

 

Men den Legacyen du henviste til syns jeg ble litt for kjedelig. Tror jeg ville fått jævlig mye bil for pengene (Automat, skinn, cruise controll og AWD med mer), men det utseendet trekker ganske mye ned =P

 

 

kan få min 1998 audi a4 1,8 turbo med 4wd for 105,000 110.000 med stereo

 

Stiv pris, tenker meg at du har bensin =P og dårlig erfaring med eldre Audier i familien... (Blandt annet motorlampefeil som ikke engang Audi kunne finne ut av)

 

 

MEN, jeg tror jeg har kommet frem til BMW E39 - Noen som kjenner til de negative sidene med disse bilene? Kikker på 1995/1996/1997 modeller gått fra 200.000 km...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negative sider? topp/toppakning og vannpumpe på e39! , i prisklassen du søker så har ikke volvo heller noe særlig å komme med, eneste må vel være 940 tdi da, har du sett på det? det er en kurrant bil altså

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår