Gå til innhold

Rammeskeiv? Toyota Carina E

Ranger emnet


AlphonseSantoro

Anbefalte innlegg

hvis det bare er toppen på frontplata som har fått se en liten dytt som det ser ut som på bilde og det ikke er skadet støtfanger på bilen er den nok ikke ramme skjeiv. men det du kan gjøre er og kryss måle fronten på bilen med enten måle stav ( helst ) eller et stift metall måle bånd.

 

men ut i fra det jeg ser så er den nok ikke det .

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanger er skada, men når jeg får vite mer fra forsikring selskapet får jeg eventuelt skru av fanger å se om ramma er skada eller ikke :) Får håpe på d beste, om du hadde sett andre bilen så er d utrolig at min bil ikke er totalvrak. På den så er B-stolpen trykt ca 20 cm inn, og garantert rammeskeiv (Trodde faktisk at BMW var sterkere i karosseriet). Skal se om jeg kan skaffe bilder av BMW'en så dere får se.

 

Front:

1zceqdh.jpg

 

Side:

r04l8h.jpg

Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995

Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, men om bilen ikke er rammeskeiv så skal jeg jo kjøpe styling med en gang, så til slutt kommer jeg til å mangle orginal deler om jeg skal selge (evt. bytte fanger om vinter pga. snø) fangerene. Så noe dyrere enn det jeg hadde planlagt tror jeg ikke det blir :P

Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995

Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Nå har jeg ribba fronten på bilen :) ska få et verksted til å se på skadene. her får dere se:

 

CIMG1035.jpg

 

rart at biln din ikkje blei kondem...

 

her må du ha ny rammevange stuss (deformerings sonen) ny frontfanger bjelke, du har nåk skada rammevangen også... innerfornten må du prøve å få dratt fram, nyttpanser og frontskjerm må du også få tak i, så skal du bynne å gjustere klaringer osv. har må du også mestsannsyneli skifte panserhengslan, men e du nevenyttig og kan tenke deg fram til kordan d skal være, så e d bare å peise på, alt kan rettes til en viss grad, e bare kor mye arbeid / utgifte du skal legge til ;D kryss måling e alfa omega mens du holder på ;D

00' Lexus IS200 TTE (bruksbil)

92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil)

94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt)

99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt)

01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kondemnert blir den nok i følge takstmann, men saken holder på fortsatt :/

Siden jeg ikke har råd til å kjøpe ny bil så blir den satt inn på verksted for takst, og de skal dra fram innerfronten, og rette ut det som må så hovedlykter og fanger passer. Siden morfar hjelper meg så funker det:P Finner jo brukte deler på huggeri, så blir ikke så dyrt:)

Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995

Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår