Gå til innhold

Kjøp av vectra som førstebil

Ranger emnet


hoftun

Anbefalte innlegg

Hei lurer på å kjøpa denna vectraen som førstebil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20336912

 

han skulle ta eu godkjenning nå rett før salget og kjøpe nye vinterdekk så sko eg få den for 42500.

 

Kan ikkje skru så mykje sjøl, å e selfølgelig interesert i å bruke minst mulig peng i reperasjonar å slikt. er dette då eit lurt kjøp? elle burde eg satse på noko anna? kva bør eg vere obs på ved evt kjøp?

på førehand takk for hjelpa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye for lekkasjer. Det er ikke uvanlig med oljelekkasjer på disse.

Ellers er rusta noe som er greit å få sjekket. Bilen så grei ut, men du må nesten bare prøve den å se hvordan den er å kjøre før du eventuelt kjøper den. Hør og kjenn etter slark når du girer, kløtsjer, svinger, pådrag og brems. Denne er nok ungdomskjørt, så kan være lurt å sjekkeat alt høres bra ut.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hoftun.

 

dette er en 1996 modell, en litt gammel bil. men den har sikkert fortsatt mye bil i seg. disse bilene er kjent for kvalitet. det er mange rundt om som har slike.

jeg selv kjøpte min egen i mai. den var nettopp eu-godkjent. men nå når jeg får fikset speedometer-nålene skal jeg ta den på en NAF test. dette vil jeg anbefale du gjør også. snakk med selger om dette. de er uavhengige mekanikkere og vil sjekke bilen fra topp til tå(grundigere enn EU-godkjenningen). dette koster ikke mer enn 500,-.

 

Det du bøt være obs på er at motoren kan drikke olje. sjekk at bremsene er i orden og sjekk at registerreimen er skiftet. be gjerne om resultatene fra eu-godkjenningen også.

Kan ikke skru mye selv, men svigers har hatt en 1996 vectra selv, og jeg syns det er greit å ha en som har jobbet med biler, dersom det trengs;)

MEN!

bilen er 14år. og har kjørt 170 000km, det er ikke mye for en så gammel bil, derfor tror jeg at det fortsatt er mye bil igjen under det panseret;)

det er ikke mye feil med 2,0L'n heller. Men jeg har en 1,6L og de er ikke kjent for å være de beste motorene som opel laget til vectra'en. Men har ikke hatt problemer enda(bank i bordet).

 

Som første bil er dette KANON! min er også første bil, og eg ble forelsket i bilen KJAPT! uten å se den kjøpte jeg min, sendte de gamle for å se på den.

 

sjekk også rust! det kan være rust på understellet, og på dørkarmene, og i fugen med frontruten(yttersiden, hvis du sjekker prosjektet mitt ser du hvor;) )

Så lenge det er overflate rust er det lett å fikse å du slipper sveising;)

Lykke til med kjøpet!:D

Mvh

Zendora

 

Første bilen (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår