Gå til innhold

Vræææl !!! Panseret på min helt nye bil er full av sirkulære riper!!

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

......og som seg hør og bør har også JEG fått meg ei skikkelig skrape... - ikke av bilvaskemaskinen, men av gubben.

FOR ALLE VET JO AT BILVASKEMASKINER RIPER OPP LAKKEN PÅ NYE BILER!!!!!!!!

 

Altså; dette visste ikke JEG, og når jeg ikke lenger kjenner igjen min egen bil på parkeringsplassen, er det jo på tide med en liten vask. - Og den gjøres ikke for hånd i 10 minusgrader:-D

Jeg klarte attpåtil å gi den gullvask x 2, og hele 2 omganger med høytrykksspyleren for å fjerne tykke lag med is....( så det er sikkert riper over absolutt HELE bilen!!)Nå fremstår jeg antagelig dum som et naut, men dette var etter anbefaling av den ansatte på bensinstasjonen....

 

Finnes det håp for panseret....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo da de får bort alt. Bare ta kontakt med en som driver med polering så er bilen så god som ny. En vaskehall lager ikke riper som går gjennom klarlakken din. og sålenge du ikke har riper gjennom "fargen" som er under klarlakken kan dette fikses med en skikkelig polering. Bare husk at det er forskjeld påp pakkistaneren på hjørnet som gnikker på bilen din for 500 kr og en polerer som gjør jobben skikkelig.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få til denne poleringen selv, med rette produkter, forresten ?

 

Ja det kan du nok få til ja, med litt interesse for å holde bilen fin, litt villighet til å lære, og prøve litt på andre ting/deler først, så du ser hvordan det funker, så kan du nok fikse mye selv ja.

Du får ta et søk i forumet her, og se hva produkter og utstyr andre bruker/anbefaler

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du nok få til ja, med litt interesse for å holde bilen fin, litt villighet til å lære, og prøve litt på andre ting/deler først, så du ser hvordan det funker, så kan du nok fikse mye selv ja.

Du får ta et søk i forumet her, og se hva produkter og utstyr andre bruker/anbefaler

 

Det høres bra ut.

Jeg har ikke lyst å bruke flere tusen på litt panserpolering hvis jeg kan gjøre det selv.

Jeg vil jo gjerne bevare bilen fin, og har en annen bil jeg kan prøve meg litt på.

 

Kan du anbefale noen produkter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn blir det når man kjører i vaskeautomaten, og bilen har ikke kjørt seg selv dit :) Kjøp deg et meguiars 1-2-3 sett og noen poleringspader samt en mikrofiberklut fra dem, vask bilen i selvvask-hall (det er flere i området), poler den ordentlig opp og husk på fra nå av at du ikke nærmer deg vaskeautomatene, spesielt når du har ny bil :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn blir det når man kjører i vaskeautomaten, og bilen har ikke kjørt seg selv dit :) Kjøp deg et meguiars 1-2-3 sett og noen poleringspader samt en mikrofiberklut fra dem, vask bilen i selvvask-hall (det er flere i området), poler den ordentlig opp og husk på fra nå av at du ikke nærmer deg vaskeautomatene, spesielt når du har ny bil :)

 

Nei....vel er bilen fantastisk, men kjøre selv gjør den ikke....

Jeg føler allikevel ikke helt for å ta på meg noe skyld! :-D:-D

 

Finnes det nettbutikker som selger dette merket ?

 

 

Og NEI, aldri mer en vaskeautomat, grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår