Gå til innhold

Vannet Forsvinner!

Ranger emnet


EllefsenOOOO

Anbefalte innlegg

Her kjørte hjem fra jobb i sta og da jeg kom hjem tenkte jeg bilen skulle stå og gå litt så den ble varm, da jeg kom ut etter 15 min sto temp måleren på over 100 grader den røde kjøleikonet blinket og hørte det suset og piplet og det var litt vann og fukt inni bilen åsså , kan jo skyldes at isen på innsiden smelta og. Ihvertfall så luktet det merkelig, jeg gikk for og sjekke kjøletanken der var det skvær tomt , er litt rart for jeg fylte opp med vann og frostvæske for et par dager siden ! Å ja bilen er 95 audi 80 avant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke toppen har sprekt , for tviler på at den har stått lenge uten vann, målte forresten med glykol måler og frostvæska holdt 35-. Tror kansje den luftenippelen eller hva det heter har forsvinni

Edit:luftenippelen er der og det er ingen tegn på vann i olja eller lekkasje i motorrommet noe sted ! Hmmm Hva kan nå dette være ?

Endret av EllefsenOOOO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært oppe og sjekka i dag , skulle bytte termostaten og dette høres kansje amatør ut med fikk ikke termostat beholderen på plass igjen uten at det lekker derfra kansje plasten eller noe har slått seg pga av varme og kulde forskjellen! Kan Kansje se ut som det lekker fra vannpumpa også men er ikke sikkert i og med at den er så nærme termostaten! Ihvertfall så blir motoren varm også forsvinner vannet fort, når jeg har kjørt på med vann og prøver varmeapparatet så blåser det kaldt og det spruter ut små vannpæler! Dette begynner og se dårlig ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært oppe og sjekka i dag , skulle bytte termostaten og dette høres kansje amatør ut med fikk ikke termostat beholderen på plass igjen uten at det lekker derfra kansje plasten eller noe har slått seg pga av varme og kulde forskjellen! Kan Kansje se ut som det lekker fra vannpumpa også men er ikke sikkert i og med at den er så nærme termostaten! Ihvertfall så blir motoren varm også forsvinner vannet fort, når jeg har kjørt på med vann og prøver varmeapparatet så blåser det kaldt og det spruter ut små vannpæler! Dette begynner og se dårlig ut :(

 

det er nok varmeregisteret som har tatt kvelden. hadde samme proplemet selv på min volvo og det var varmeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet om det er vanskelig og bytte varmeregisteret på audi 80 95 avant ? Har jeg en STOR jobb foran meg ?

 

Edit:Nå fant jeg lekkasjen det var ved returen ved torpedoveggen eller inni da det metallrøret inn har slått sprekk, Trøkte en industrislange inn der og fylte på med Stp radiator seal og da stoppa det og lekke, spørsmålet er bare hvor lenge det holder! Har ihvertfall nok kjølevæske nå men varmeapparatet fungerer fortsatt ikke etter lufting og tetting , mulig ikke jeg vet åssen man lufter det ordentlig ! Tips ?

Endret av EllefsenOOOO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår