Gå til innhold

vurderes solgt: Opel Manta

Ranger emnet


Dante

Anbefalte innlegg

begynner å få en del biler nå, og har dessverre ikke tid til alle, så jeg tenkte å lufte Mantaen på markedet.

 

er en 80-mod Opel Manta B 2.0

94 000 km

1-eiers bil i 29 år (gammel mann som kun kjørte til butikken og postkontor...sommertid)

en jeg kjenner kjøpte den som dødsbo, men solgte den til meg før han fikk rukket å bruke den selv...som jeg heller ikke har fått gjort :p

 

servicehefte fra bilen var ny, og til idag.

 

vinterdekkene som fulgte med bilen er ennå på felg, og ser ikke brukt ut.

bilen var aldri vinterkjørt...bare rullet ut av garasjen og startet innimellom.

 

jeg har selv ikke hatt gleden av å kjøre denne bilen lengre enn fra gårdsplassen jeg kjøpte den på, og til min egen (4 mil).

planen var å registrere den som veteran nå over nyttåret, og sette i stor motor og alle mulige ting opel-fantaster ville skutt meg for...men tok til vett til slutt, og valgte å holde den 100% original, siden den er i så god stand :p

 

bilen var eu-godkjent i Januar 09 m/null feil.

 

bilen er så og si strøken, bortsett fra flassete klarlakk på framskjermer og panser (kjent feil på disse bilene fra rundt 1980)

 

99,99% rustfri.

eneste rusta jeg klarte å snuse meg frem til, var et par overflateflekker på ene jekkfestet :p

 

bilen er tectylert overalt under.

 

interiøret er så strøkent som det kan bli på en så gammel bil.

eneste setet med atydning til bruk er førersetet, som har litt rumpeavtrykk :p

har vært trekk over setene i alle år.

 

 

 

nå er det ikke slik at jeg MÅ selge den....men jeg syns det er litt synd å la en slik gammel skjønnhet stå og forfalle på plenen min, når det kanskje er noen entusiaster der ute som mer enn gjerne vil gi den en god og varm garasjeplass.

 

 

denne bilen er i uvanlig god stand for å være av sitt slag og alder, og vil med ny lakk trekke stor oppmerksomhet på veteranbiltreff.

 

 

som sagt; har ingen hast med å selge bilen, så skambud frabes, men hvis det er noen seriøse personer der ute som vil ta vare på denne skjønnheten, så er jeg åpen for bud :)

 

 

http://img200.imageshack.us/img200/4370/fin80manta.jpg

Endret av Dante

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et sjeldent pent eksemplar ja =)

 

har ikke bestemt meg for noe pris ennå.

men har jevnlig sjekket mantaer på nett, og der varierer priser fra rundt 20 000 til 60 000 for ferdigherpa uoriginale biler med mye kilometer og rust :p

så jeg vil ikke la bilen gå noe særlig billigere enn disse :p

 

men som sagt: bud mottas gjerne, så lenge de ikke er helt borti natta ;)

 

og for dere som bare vil ha en tøff gammel bil for å drive og herje med vinterstid; dette er ikke bilen for dere....tror dere klarer dere lenge med en gammel 240 eller noe til en mye rimeligere penge :p

dette er en bil for entusiaster :)

 

speaking of; jeg har faktisk en gammel ferdigherjet halvveis rullemalt scorpio 2.0 cl som selges billig, hvis det er noen som trenger en billig og morsom vinterbil :p

var faktisk eu-godkjent med 0 feil i høst..

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår