Gå til innhold

1983 Opel Ascona C Berlina

Ranger emnet


Mustangpower

Anbefalte innlegg

:raceHei, jeg er en heldig eier av en 1983 Opel Ascona C Berlina. Dessverre veit jeg egentlig veldig lite om bilen og om hva jeg skal gjøre med den. Jeg veit ikke om detta er en bil som er verdt å holde original og pusse opp, eller om det er noe som jeg faktisk kan bygge om til noe som kan bli bra. Derfor lurte jeg på om almennheten hadde noen ideer og tips til hva jeg kan gjøre og som kanskje har litt kunnskap om bilen. Send gjerne linker og bilder som kan ha nytte for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :race

Ascona C er ein kommande klassiker som Ascona B, så å ta vare på den er ingen dum ide:partyon:

 

Det som kler dei bilane godt, er senk, valse hjulbuer og få på nokon feite felger, ei lita frontleppe, og mattig grill, og så kan du om ønskeleg slenge inn ein sprekere motor, som C20XE eller C20LET frå Calibra:cab

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlina er vel litt sjeldent på så nye tror jeg, hadde selv en `84 Rekord 2.0S Berlina, velourinteriør, takluke, sentrallås, turteller, sminkespeil med lys og tona ruter, og er eneste berlinaen jeg har sett som er nyere enn E1.

Så jeg vil tro den er noe spesiell denne AsconaC berlinaen også, men det er vel ikke så sjeldent at det er noen voldsom verdi i dem, fine biler om man gjør litt småtteri da, tror en Sprint er mere verdt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at detta er en forhjulstrekker da:P Plass til Calibra motoren da? Vandrer litt mellom å selge eller ikke selge. Gla i bilen og:P Også å er det jo en C Berlina, noen mener jeg bør ta å pusse den opp i steden for å style den. Har jo en annen bil og som jeg veit jeg skal beholde.

 

Calibra er også en forhjulstrekker da ;) Motor på tvers, selv på 4wd utgaven

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja, takk;)

Følelsene for bilen er i grunn splitta, siden jeg egentlig har planer om å kjøpe meg en Ford Mustang nå nærmere sommeren, en som jeg kan skru litt på osv, men da er det litt dumt å bruke penger på Opelen pluss at jeg skal bygge om en Volvo 850 stv. som jeg har... Men hvis det er noen der ute som har tid og penger og som har lyst til å pusse opp Opelen, så er det nok mulig at jeg selger den. Vi får se, om noen har andre ideer så kom med dem;) Men bør jeg holde den original eller bygge den om? Motoren er jo som sagt treeeeeeeig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår