Gå til innhold

Anlegg i bil om vinteren

Ranger emnet


postcar

Anbefalte innlegg

Forslag til løsninger for å slippe at forsterkeren blir fuktig og hovedkortet irrier igjen? Blir jo fuktig inni bilen om vinteren selv om det ikke er noen lekkasjer pga vann man trår inn. Skjedde sist vinter med en annen bil jeg hadde, vil nødig at det skjer igjen..

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen i 9 av 10 tilfeller av fukt i bilen er at 9 av 10 bileiere ikke begriper hvordan varmeapparatet i bilen fungerer og betjenes. Luftfordelingen skal ikke stå mot frontruta konstant året rundt, dette er kun nødvendig de første kilometrene for å holde frontruta dugg/isfri. Deretter skal varmen ledes ned mot gulvet, nettopp for å få fordampet snø og fukt samt få et generelt behageligere klima i bilen.

 

Ved å ha varmluft kun mot frontruta vil varmen følge innertaket før den forsvinner ut gjennom luftuttakene i bagasjerommet, og man få et to-sone klima i bilen; varmt rundt hodet/iskaldt på gulvet. Ubehagelig å kjøre i samt 6 måneders skøytebane under gulvmattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen i 9 av 10 tilfeller av fukt i bilen er at 9 av 10 bileiere ikke begriper hvordan varmeapparatet i bilen fungerer og betjenes. Luftfordelingen skal ikke stå mot frontruta konstant året rundt, dette er kun nødvendig de første kilometrene for å holde frontruta dugg/isfri. Deretter skal varmen ledes ned mot gulvet, nettopp for å få fordampet snø og fukt samt få et generelt behageligere klima i bilen.

 

Ved å ha varmluft kun mot frontruta vil varmen følge innertaket før den forsvinner ut gjennom luftuttakene i bagasjerommet, og man få et to-sone klima i bilen; varmt rundt hodet/iskaldt på gulvet. Ubehagelig å kjøre i samt 6 måneders skøytebane under gulvmattene.

Eneste som skjer er at vannet som er i væske form på gulvet fordamper og blir damp, fukten er forsatt i kupén. Ha på "gjennomtrekk modus" eller bare åpne vinduet for at fukten kan komme seg vekk. A/C kan også hjelpe, selv om det blir iskaldt om vinteren:P så vil det "tørke" lufta.

'90 Mercedes 300e

Tysk stål med 180 gamp knuser deres riskokere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skjer er at vannet som er i væske form på gulvet fordamper og blir damp, fukten er forsatt i kupén
Vel, den blir sugd ut i bagasjerommet sammen med resten av kupéluften, så lenge man ikke har tettet igjen bagasjerommet fullstendig med paneler, basskasser etc. Men viktig å ha på "gjennomtrekk-modus" ja, og de som kjører konstant med "Resirkulasjon-modus" undrer seg mest over at rutene dugger igjen hele tiden, sammen med de som aldri bytter det eventuelle kupéfilteret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår