Gå til innhold

Ikke varmt nok varmeapparat i Polo (99)

Ranger emnet


nettmester

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som ikke får poloen sin varm nok ved "lett kjøring" når det er kaldt ute?

Spesielt i nedoverbakke og rolig gange på flata så går nåla på motorvarmen nedover, og kupevarmen deretter.

Det går fint når bilden får kjørt seg litt, spesielt i oppoverbakker.

jeg har dekket til grillen mellom frontlyktene med en plate, men likevel blir det ikke varmt nok.

Verdt og merke seg at jeg har ny termostat og termokontakt motert fra verksted og de sier biler er som den skal.

(De har jo bare testet den inne i et varmt verksted).

 

Håper noen kan gi meg en pekepinn på hva som gjør dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du er ikke alene! Liten motor, lavt energiforbruk, det blir lite varme av slikt! Vi er mange som sliter! Biler før i tida hadde en rullegardin som kunne trekkes opp foran radiatoren, burde ha hatt en slik.

Jeg har satt en plate foran radiatoren, det hjelper noe mer enn bare å tette grillen. Men husk at noe luft må gå mellom kjøleribbene på radiatoren! Sørg for å fjærne den når det blir varmere i været.

 

Kanskje noen som vet hvor vi kan få tak i grilltrekk til polo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har skjedd det samme med meg noen ganger når jeg skal ned fra fjellet når det er skikkelig kaldt ute, når når bilen så og si bare triller og bremser på gir. Utenom dette så har jeg ikke hatt noe problem med dette på min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være sååå ille altså!

Hvis den ikke klarer å oppnå arbeidstemperatur slik at vifta i radiatoren starter når den står stille noen minutter, ville jeg skiftet termostaten.

Kjølesystemet fungerer slik at vannet sirkulerer i motorblokk og varmeapparat frem til 88°C (eller hva termostaten er innstilt på) oppnås, og DA åpner termostaten forsirkulasjon i radiatoren.

Alle biler som er i orden skal ha nok varme i varmeapparatet.

Vil våge den påstand at nesten alle med problemer som dette, vil løse det med 200kr investert i ny termostat.

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår