Gå til innhold

Ranger emnet


Lambda

Hvilken bil skal jeg velge som firmabil?  

32 stemmer

  1. 1. Hvilken bil skal jeg velge som firmabil?

    • Volvo V70 DRIVe
      21
    • Skoda Octavia 2,0 Dpf DSG
      10
    • VW Passat 1,4 Bluemotion DSG
      1


Anbefalte innlegg

Yes! Snart nytt år, og snart ny jobb.

Jeg står ovenfor tiårets störste i-lands problem...

 

Hvilken firmabil skal jeg velge?

 

Jeg har fått beskjed om følgende:

1) Bilen skal ha en "miljøvennlig profil"

2) Fint om vi holder oss rundt 400.000 (les under 400k...)

 

Bilen må ha en viss størrelse, både pga av familiesituasjon, men også fordi jeg må dra med meg litt saker rundt i jobben...

 

Dette er mine tre kandidater (i foreløpig rangert rekkefølge):

 

1) Volvo V70 Drive Momentum (eller Summum).

+ Bra bil

+ Bra komfort

+ Fin å kikke på (Ja, jeg liker den nye Volvo'n...:m'm:)

+ "Svensk" (Kona er svensk, får sikkert litt cred der, selvom jeg påstår at den ikke er svensk lenger...)

- Dyr (Får bare inn Bluetooth på tilleggslisten pga prisen)

 

2) Skoda Octavia Elegance 2,0 Diesel DSG

+ Kjører Octavia idag, liker bilen...

+ Billig = får proppet den full med ekstrautstyr

+ DSG-kassa er fantastisk...

- Lydnivået. Ekstremt bråkete... Jeg har en -08, og mistenker de ikke har gjort ekstremt nye til Octavia II (-10).

 

3) VW Passat 1,4 Bluemotion DSG

+ Praktisk

+ DSG kassa

+ Sjefens favoritt...

- Dyrere enn Octavia, mindre utstyr

- Så ekstremt kjedelig å titte på... :hmmmmmmmmm:

 

Hvilken bil hadde du valgt?

Tar gjerne imot tips om biler som ikke er på listen men som oppfyller kravene...

 

:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har DSG kasse på en arbeidsbil, riktignok en mye mye større bil, men klager fælt over at det bare er no herk. Nå aner jeg ikke om Skoda kanskje lager noen som er litt bedre..

Men jeg ville vertfall besøkt en forhandler og fått testa skodaen, og hørt på lydnivået, for det kan se ut som en god konkurrent til volvoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Volvoen står frem som et bra alternativ...

Er det noen som har en DRIVe, eller har kjørt den? 109 hk høres så lite ut...

 

i Octavian blir det 140 Diesel hester, i en langt lettere bil. Problemet blir vel å overbevise sjefen om "miljøprofilen".

Må si at DSG kassa veier tungt også...

 

volvoen har i hvertfall best komfort i sin klasse, mer kan jeg ikke si. Har ikke kjørt de andre.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med V40 DRIVe, går den plassmessig? Skulle jo tro den var nærmere Passat/Octavia i størrelsen, og den går det vel an å specce ganske pent i forhold til en V70. 1.6-litern gjør vel også en bedre jobb der enn i V70.

 

På en annen side har vel V70 mer å fare med på f.eks utstyrs- og komfortsidene, så det jevner seg kanskje ut med den høyere prisen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må det være helt ny bil?

 

men ville gått for volvon, har kjørt den nye volvon og de er utrolig go å sitte i og go kjøre komfort også er det go plass i de t familie og anna ting :) og ikkje så værst å se på heler

 

nå har jeg ikkje prøvd nye passaten og skodan, men syns ikke de eldre modelen var no sørlig tess har kjørt en 2007 passat syns den er vond å sitte it, og ikke no go kjøre komfort

 

skoda har jeg ikke kjørt enda

Endret av Amundsen

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med V40 DRIVe, går den plassmessig? Skulle jo tro den var nærmere Passat/Octavia i størrelsen, og den går det vel an å specce ganske pent i forhold til en V70. 1.6-litern gjør vel også en bedre jobb der enn i V70.

 

På en annen side har vel V70 mer å fare med på f.eks utstyrs- og komfortsidene, så det jevner seg kanskje ut med den høyere prisen?

 

Kjører Octavia idag, og har allerede gått en lang runde Octavia vs V50 (antar du mener V50).

V50 er mindre. MYE mindre enn Octavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift Octavia RS kontra tidligere har en klar forskjell på støynivå.

Muligens det har blitt gjort lenger ned i rekka og?

 

Ta deg en tur innom en forhandler og prøvekjør.

 

V50`n blir direkte liten hvis man setter den ved siden av Octavian ;) ...og blir enda mindre når bagasjen eksponeres ;);)

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du undersøkt prisforskjellen på volvo v70 r-design kontra vanlig? r-design er jo bare så rålekker..v70 er en av de tre fineste bilene som er laget etter 2006 syns jeg:) det nyeste karosseriet.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår