Gå til innhold

Startproblemer! Mercedes 230TE 1988


EmmanuelDesperados

Anbefalte innlegg

Jeg har en mercedes 230TE 1988 mod.

Denne har gått problemfritt siden i sommer inntil nå for 2 uker siden. Det begynte med at den stoppet mens jeg kjørte, men startet igjen før jeg fikk stoppet inntil veikanten.

Etterhvert har den begynt å stoppe oftere og oftere, og nå i det siste går motoren i maks 10 sekunder når den er kald, men starter selv om det er -18 ute som det er i dag når den først starter.

Når den stopper er det ikke noe fusking på forhånd, det er bråstopp. Prøver jeg da å starte den igjen så er det nesten så den starter, den "hoster" og jeg hører at den tenner, men så dør den ut igjen. Hvis jeg venter i kanskje 10 minutter starter den igjen og går nye 10 sekunder før det er bråstopp.

 

Noen som har ideer om hva dette kan være?

Håper på hjelp i en desperat situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du måle en coil med en intermetent feil?, prøv å skift om du har muliheten, det er ikke bare bare å måle, da må du isåfall måle inn ot signaler når feilen oppstår.

 

http://mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=1851

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du rett i :-)

Det var ikke jeg som tok meg av målingen. Fikk en bekjent som har bakgrunn som mekaniker til å ta seg av det. Han brukte hårføner for å varme den opp også uten at jeg helt vet hensikten.

Men ja, jeg kan jo alltids bytte den for å utelukke at det er den som er roten til alt onde.

 

Noe annet jeg burde ta høyde for at det kan være? den starter ikke noe lettere med startgass. Har også hatt på kondensfjerner på tanken bare for å utelukke dette også.

Endret av sflie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke starter med startgass er det nok noe med tenninga, som jeg allerede mistenker, om pumpa stopper så stopper ikke bilen brått, men den dør ut liksom, så jeg tror det er noe med tenninga ja.

Det som er med coiler, er at det er masse viklinger inni der, om det blir brudd så kan det komme og gå med temperaturer, nettopp derfor jeg mistenker den.

Om du har mulighet så kan du jo få kompisen din til å sjekke gnist og kmavinkel når bilen stopper, forsvinner gnisten mes det fremdeles er utslag på kamvinkelmåler er coilen synderen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg kjøpe coil som er ment for akkurat bilmodellen jeg har? (den koster rundt 800,- har jeg sett).

Eller kan jeg kjøpe en "universal"-coil fra biltema til 199,- å teste med?

 

Jeg vet ikke hva som er forskjell, om det i det heletatt er noen forskjell.

 

Jeg trenger i første omgang bare en coil å teste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hugger eller biltema burde funke det, for testing.

 

Jeg garanterer ikke at det er feilen din, men det er symptomene som peer dit etter min mening.

Ta deg gjerne en tur på http://www.mercefreaken.com/forum og finn flere med peil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei jeg er eier av en 89 230 og har i bunn og gtrunn samme problem som du.

Har grublet lenge på hva som kan være årsaken. Coil er aldeles utelukket for min del da bilen kun stopper ved kald motor og kun på tomgang.

Når den blir varm så er alt OK. ( Er litt "lurvete" på tomgang men går greit nok. Har hatt den inne hos byens beste, dette endte med bytte av hjerne. Problemet har avtatt noe men er der til tider fortsatt. Motoren stopper momentant i det jeg setter den i gear ( automat )

Pumperele`,- hvor sitter dette ? I sikringsboksen ??

( Har bare tysk intruksjonsbok ) og det skjønner jeg ikke bæret av.. Har du kanskje fått løst problemet så ville jeg gjerne hørt hvordan det gikk til .

Hilsen Odd

 

Jeg har en mercedes 230TE 1988 mod.

Denne har gått problemfritt siden i sommer inntil nå for 2 uker siden. Det begynte med at den stoppet mens jeg kjørte, men startet igjen før jeg fikk stoppet inntil veikanten.

Etterhvert har den begynt å stoppe oftere og oftere, og nå i det siste går motoren i maks 10 sekunder når den er kald, men starter selv om det er -18 ute som det er i dag når den først starter.

Når den stopper er det ikke noe fusking på forhånd, det er bråstopp. Prøver jeg da å starte den igjen så er det nesten så den starter, den "hoster" og jeg hører at den tenner, men så dør den ut igjen. Hvis jeg venter i kanskje 10 minutter starter den igjen og går nye 10 sekunder før det er bråstopp.

 

Noen som har ideer om hva dette kan være?

Håper på hjelp i en desperat situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror innstilling er ok da dette ble sjekket i forbindelse med verksted sist.

Jeg ba dem da om å pine den så mye som mulig. Har hatt den samme teorien om noe fet blanding lenge ,- men det ser ikke sånn ut.

Kan noen fortelle meg hva MAF er for noe. Dette går igjen på en engelsk side ang. samme problem,- samt luft mengde måler ( Hvor sitter denne ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAF - Mass air Flow - Luftmasse, Luftmassemåler, finnes ikke på din bil.

 

Luftmengdemåler er det første du ser om du letter på luftfilterboksen.

 

Om verkstedet ditt ikke har peil på innsprøytninga kan de ha gjort vondt verre, CIS-E er ikke som alle andre å holde på med.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar !

Verkstedet jeg bruker skal ha peil. Bavaria bruker dem av og til

når de sliter.

Går det an å by passe / koble vekk følere for å eliminere feil ?

Kan jo også bytte bensinpumpen for å være på den sikre siden.

Er rimelig sikker på at det er noe med bensinmangel her....

PS Savner 123 2,3 allerede. Den går som ei klokke fortsatt.

Har aldri kosta meg noe annet enn bremser.

odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår