Gå til innhold

Ford capri mk1 turbo-may

Ranger emnet


major

Anbefalte innlegg

ok. først på 90 tallet så ringte jeg på ei annonse på en mk1 turbo-may. bilen skulle vere orginal, men i dårlig stand (var vist ganske rusta) syntes prisen var ganske høy (den gang) for et objekt, og i allefall når jeg hadde igjen nesten et år med førstegangs tjeneste. mener å huske at bilen var på sørlandet et sted. jeg har prøvd å spurt ymse folk på div ford treff, men ingen som har hørt om en sånn bil i Norge. det hadde vert noe å hatt i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvet om kun en Turbo-May i Trøndelag, den befinner seg i Trondheim.

MEN, i Trondheim finnes det andre biler også: Norges ENESTE Perana-Capri med orginal V8 og Norges TO eneste Zakspeed-Turbo, kan det være at disse er mistenkt være May-Capri?

Det er samme fyren som eier alle tre, han liker Capri og det å ha biler som ikke alle andre har.:cab

 

AB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
turbo may var kun under mk1 capri og granada tidsrommet etter hva jeg har skjønt.

 

mk3 med 2.8 og turbo er vel enten ford produktet 2.8 turbo eller ettermarkeds trimmere som bla janspeed og turbo technics som ettermonterte turbo på 2.8i bilene

 

Yes, å Turbo-May kunne du få i M også.

 

men Capri 2,8 Turbo er det eit "reint" Ford produkt? ligner veldigt på May, bortsett fra trykkboks med RS badges å greier

 

Tickford Turbo Capri er vel også regna som ein "orginal" Turbo Capri, iallefall av britene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.8 turbo er et reint ford produkt ja, understells messig ganske lik 2.8i, med unntak av et annerledes stabstag foran.

kjekk å henvise til ved ombygging da bilen er type godkjent med turbo.

 

tickford ble vel også solgt nye via ford hvis jeg har forstått det rett?

når det gjelder turbo technics, så kunne 200hk kittet bestilles hos Fordforhandleren når kunden bestilte ny bil. Bilen ble så sendt av gårde til TT for modifisering. Deretter solgte forhandleren bilen til kunden, fremdeles med 100% nybil garanti.

1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår