Gå til innhold

Knut sin Astra Bertone

Ranger emnet


Splat-dd

Anbefalte innlegg

Sistnevnte, mht veistandard, kan jeg ha god forståelse for, men dekkleverandør tar helt feil mht dekkbredde og plassen du har i buene på din Astra. Du har uten problemer plass til 8.5x18 med 225/35-18. Jeg legger ved link til en bil jeg hadde tidligere, på disse bildene er den utstyrt med 8x18 og dekk i 225/35-18. Jeg hadde 40-senk rundt om, og det var fremdeles god plass i buene både foran og bak, selv ved fullt utslag på rattet. Jeg kjørte også en tid med 12mm tykke spacere bak, uten at det tok i buene. 8.5x18 får du lett på foran, bak kan du nok også til 9.5x18, muligens 10x18, men da må du måle nøye mht innpresset, slik at du får "skreddersydd" . Velger du 17", går 10x17 som en lek å få på bak =) Men bevares, bilen er flott som den er også =)

 

Link: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/207240-03mod-astra-stv-solgt.html

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Jeg skjønner hva du mener. Litt domt, når jeg bare får mer lyst på nye hjul. Men er ikke stv kontra coupe hjulbuene forskjellige?

Har V-Maxx sitt justerbare senkesett der bilen er løftet en del over gjengene på "innerskålen", altså så høyt som jeg tør uten å skru for mye over. Ville samtidig ikke risikere å måtte valse pga. at det skulle bli for trangt. Derfor safet jeg når jeg fikk til svar at jeg ikke ville få på Dotz hjulene, og heller skaffet nye dekk.

 

Leste meg også mye fram og tilbake..og vurderte Hanzo 17" som er 8.0". Men er bare til enkelte modeller elns. Derav på Andreas' tråd skrev han at han ville gå ned til 215 pga 225 ble for bredt, om jeg ikke husker helt skjeft?

 

Pene linjer på Astra Stv'n :)

 

Jo, takk, bilen er fin, men nye større hjul er som jeg har tenkt siden jeg skaffet den, ville utgjøre helheten.

Er vel stort sett bare hjulene og nye frontlykter som ikke er "modifisert" :p

Knut B. Richardsen

Opel Astra G Coupé aka Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår