Gå til innhold

RX-7 Med Stempel Motor :)

Ranger emnet


revobaby

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er snart 19år og har vært innom noen få biler, startet med en Mitsubishi Eclipse 96', hadde 2 golf 3'ere etter det, og nå kjører jeg en Ford Ranger 08'. Men når sommern omsider kommer krypende vil jeg ha en bil som skiller seg litt ut, vil turne litt heads når jeg ruller forbi.

 

Har helt forelsket meg i utseende på Rx-7, men det har seg slik at jeg har hørt mye negativt om wankel motorer, og stempel motor er en stor fordel for meg iom. at jeg har god tilgang på billig hjelp hvis noe skulle skjære seg på stempel motorer.

 

Så mitt spørsmål er da; Er det mulig å få registrert en LHD Rx-7 med en uoriginal motor, tenkte på en 2L firer eller noe lignende, planen er ikke å ha noe mer HK en normalt.

 

Hvis dette er mulig å få godkjent hos biltilsynet vil jeg ikke montere motoren selv, vil få ett profesjonelt verksted til å gjøre det.

 

Og hvis dette går, noen forslag til motor som kan egne seg?? Må vel være en motor som originalt sitter i en bakhjulstrekker?

 

Takker for svar :thumb

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelste å sette inne er vel en Chevy V8 av nyere årgang, samme type som i nyeste Corvette. Det er en eget forum for konverteringen og. Denne motoren er i alu og veier ikke så mye mer enn wankelmotoren.

 

RX7 V8 er vel strengt tatt ikke egnet for 19 åringer.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelste å sette inne er vel en Chevy V8 av nyere årgang, samme type som i nyeste Corvette. Det er en eget forum for konverteringen og. Denne motoren er i alu og veier ikke så mye mer enn wankelmotoren.

 

RX7 V8 er vel strengt tatt ikke egnet for 19 åringer.

 

 

Unskyld meg, men når ble det aldersgrense for å kjøre grom bil ?

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg, men når ble det aldersgrense for å kjøre grom bil ?

 

Man må lære å krabbe før man kan løpe......

 

Høres ut som MX-5 er en bra bil for trådstarter et år eller to, for så gå over til noe verre.

 

De motorene jeg nevnte gir jo 0-100 på rundt 4 blank og toppfart på rundt 280-300 i en RX7, hvor mange 19-åringer klarer å håndtere noe sånt?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt til kverulering da.

 

Greit Wankel ikke er det mest holdbare, men med rett bruk og vedlikehold er det ikke så ille, du får vel også mere holdbare tetninger enn de orginale.

 

Syns denne idèen oser av kun idè, ikke noe holdbart.

Vil man ikke ha wankel kjøper man ikke en RX-7, det er jo motoren som gjør den grom.

 

Det er nå min mening, hva andres er, er noe helt annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy V8 av nyere årgang er vel dyrt å kjøpe og få montert går jeg ut ifra, også blir det vel en stor utfordring å få skilter på noe sånt i vårt fantastiske avgifts fylte land<3

 

Ingen andre litt mindre motorer som egner seg greit under panseret på en Rx-7?? hva med en MR2, 200SX eller en gammel Volvo motor kanskje??

 

Og kan noen svare på om jeg MÅ ta en motor fra en bakhjulstrekker, eller om jeg f.eks kan montere en motor fra en Eclipse eller Golf GTI (Som da er forhjulstrekkere) ??

 

Takker =D

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt til kverulering da.

 

Greit Wankel ikke er det mest holdbare, men med rett bruk og vedlikehold er det ikke så ille, du får vel også mere holdbare tetninger enn de orginale.

 

Syns denne idèen oser av kun idè, ikke noe holdbart.

Vil man ikke ha wankel kjøper man ikke en RX-7, det er jo motoren som gjør den grom.

 

Det er nå min mening, hva andres er, er noe helt annet.

 

 

x2! eneste som er rått ved rx-7 er lyden fra en wankel.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når det gjelder å sette inn en Volvo Motor i en RX7 ???

Så blir utrykket "å banne i kjærka" utilstrekkelig

Her snakker vi mer om å gå opp og drite i døpefonten midt under julemessa

 

revobaby og Viking067 bør umiddelbart gå å vaske munn og hender i plumbo for å reduserer risikoen for senskader etter å ha sagt/skrevet noe så uhørt.

 

4 cyl i RX7 realiseres best med en FE DOHC motor fra en 88-91 626. bruk toppen fra en 16v Kia Sportage så slipper du unna eventuelle problemer med at thermostathus og div butter i torpedoveggen, kammene flytter du over fra Mazda toppen, data sprut, turbo og intercooler så matcher du lett ytelsen til samtlige varianter RX7

 

Om du virkelig føler deg eventyrlysten og vil gå for en V6 bruker du en KL motor fra en 626,Xedos 9 eller MX6 (2,5L V6) og får denne trimmet opp til ønsket ytelse. (hel alu motor, så ingen ekstra vekt i snuten på bilen i motsetning til disse bilene med forhistoriske støtstangsmotor tideligere nevnt i tråden

 

Men for å være helt ærlig, om du har råd til å betale noen for å bygge om til en annen motor type enn Wankelen, har du jaggu råd til å betale for vedlikeholdet på orginal motoren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en F20C ?

 

Fra honda s2000, 4 sylinder motor på orginalt 240motorhk, MEGET driftsikker motor med rødmerking på 9000 orginalt fra fabrikk..

Samt en flat maks momentkurve fra ca 3000o/min og opp tilrundt 8400 runder (toppeffekt ved 8300-8500 o/min) som ihvertfall gir litt turtallskarakter på lik linje med 13b motoren..

 

Den har også kjempe trimmingspotensiale, og er relativt billig i innkjøp. lett aluminiums blokk og topp som også ikke ødelegger kjøreegenskapene helt.

en støpejærns V8 blir kanskje litt upassende, skjønt en ny ls1 er alu den og men veier alikevel en god del mer enn en liten 2l firer..

 

her er en dynograph med stock f20c og samme motor med overlading. merk at effekten er målt i whp(weel horse power) og vil derfor være noe lavere mtp driveerkstap enn motor effekt

 

12755-2002-Honda-S2000-Dyno.jpg

Endret av atec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår