Gå til innhold

BMW X3 vannlekasje

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med vannlekasje i X3?

Mine foreldre har en ca. 2004 modell som lekker på passasjersiden foran.

Bilen står parkert med fronten bittelitt i nedoverbakke så det kan komme bakfra et sted og.

 

Har prøvd å søke litt på nett men er vanskelig å finne ut av noe når man må lese hundrevis av innlegg i engelske forum f.eks.

 

Om det kan være tette dreneringer fra soltaket, hvor er dreneringene plassert?

Kan det være dårlig dørforsegling(gummien rundt døren)?

 

Håper noen har noen gode tips.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg kan se når jeg googler på BMW X3 2004 og problemet du nevner, så er soltaket ofte nevnt.

 

Fant f.eks et utsagn og et tips, uten at jeg kan gå god for dem;

This is an issue due to its lack of "water management system" as they refer to it. An improved sunroof cassette with an optimized water management system has been implemented in production since 10/05.[/Quote]
When it´s not raining open the sunroof and pour a glass or two of water around the rim area of the sunroof. It should run out under the car, if it dosn't the sunroof drain is clogged.[/Quote]

 

Ville uansett anbefalt foreldrene dine å levere inn bilen. Hadde selv vannlekkasje i bilen (Audi) i sommer, med påfølgende problemer som irring av ledninger etc. Not fun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Er litt erfaren med vannlekasjer selv. Golf IV. Har slitt med det en stund men forhåpentligvis funnet ut av det. Har fått "sticky" tråd på golf iv forumet om det. Hehe.

 

Skal se om jeg får sjekket takluke dreneringen nesten gang jeg er på besøk hos de.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Er litt erfaren med vannlekasjer selv. Golf IV. Har slitt med det en stund men forhåpentligvis funnet ut av det. Har fått "sticky" tråd på golf iv forumet om det. Hehe.

 

Ah, problemet er vel da som oftest tett drenering i motorkassa/vannbrønnen? Hvertfall er det er velkjent problem for Audi.

Nederste linken i denne postingen er forresten ganske fin for vannlekkasjesøking på eldre VW:

http://www.bilforumet.no/passat/241116-basseng-bak-forersetet-passat-91mod-35i.html#post2637764

 

Men at, lykke til med X3-en!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår