Gå til innhold

førerkort beslag nommer 3 og uskyldig hva burde jeg gjøre

Ranger emnet


stan2

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En 20-åring fra Egersund i Rogaland har mistet retten til å ha førerkort i tre år. Politiet begrunner vedtaket med «manglende edruelighet». 20-åringen er aldri tatt for fyllekjøring.

Klikk her! Klikk her! Klikk her!

 

Nyheter

 

torsdag, 26. november 2009 - 7:23

 

Oppdatert: torsdag, 26. november 2009 - 7:24

 

Tekst:

 

* NTB - redaksjonen@abcnyheter.no

 

Siste kommentarer

 

* Sjekket med EU Domstolen

* Fyll og utilbørlig opptreden.

* Den siste kommuniststat?!?!?

* Hva sier loven.

* Vandel????

 

Siste fra forsiden

 

* Lånelysten gikk ytterligere ned i desember

* - Vi skal gi alt

* - Aksjonen var ikke klarert

* Lesber ivrigst på ekteskap

* Ny selvmordsaksjon skaper politisk frykt i Irak

 

Klikk her!

 

Egersund (NTB): – Saken er spesiell fordi ingen tidligere har mistet retten til førerkort på dette grunnlaget, forklarer mannens advokat, Sigvart Bilstad til Stavanger Aftenblad.

 

Nå skal Dalane tingrett ta stilling til om 20-åringens fyllekuler i helgene gjør ham uskikket til å kjøre bil ellers i uka. Hvis ikke retten opphever vedtaket til politiet, blir 20-åringen fotgjenger i tre år framover.

 

20-åringen bruker bilen i jobben og er aldri tatt for noe ulovlig utenom manglende bilbelte.

Advart

 

– Derfor spør jeg om det går an å miste retten til førerkort når den manglende edrueligheten ikke går ut over bilkjøringen, argumenterte advokat Bilstad i retten.

 

Politidirektoratet har oppretthold forvaltningsvedtaket om at mannen skal miste retten til førerkort og Pål Wennerås førte saken for regjeringsadvokaten.

 

– Det helt spesielle med denne saken er at det har vært en vedvarende situasjon, sa Wennerås i retten.

 

20-åringen har til tross for advarsler, ikke sluttet med fyllekulene i helgene. Senest i sist måned ble han observert full av politiet, skriver Stavanger Aftenblad.

Skjønner ikke problemet

 

Faren til 20-åringen forttalte en annen historie i retten. Han har aldri har sett sønnen full.

 

– Han drikker mindre enn jevngamle, men jeg vet at han tar seg en fest i helgene. Jeg skjønner ikke problemet, sa faren.

 

Også politiet bekrefter at de aldri har sett 20-åringen full på ukedager, men når han drikker i helgene, har det hendt at han har forstyrret politiet. Han skal ofte oppsøke politibilen og kommer gjerne med uhøflige bemerkninger. I tillegg har politiet ved en rekke anledninger oppsøkt leiligheten hans etter støyklager fra en nabo.

 

 

Bare for og ta ett eksempel på hvordan politiet behandler folk, det er helt latterlig, dem gjør alt for alt for og ha "siste ordet" i dette tilfellet en bot..

 

Jeg mistet lappen 20.nov 66 km`t i en 40 sone kl 2 på natt til fredag. ja jeg kjørte for fort, i dette tilfellet gjorde dem kun jobben sin. så spurte jeg han som stoppet meg hva jeg burde gjøre når det gjaldt og vedta eller ikke og vedta! han svarte att jeg ikke burde vedta førerkort beslag.

Jeg vedtok da ikke førerkort beslag!

så ble jeg innkaldt til avhør, der jeg faktisk blir fortalt att om jeg ikke vedtar førerkort beslag så risikerer jeg større bot og lengre utsettelse, på grunn av saks om kostninger! så jeg vedtok i avhøret! og tenkte jeg får den straffa jeg får, kommer ikke unna uansett!

 

Endte forresten opp med 3 mnd, 8000,- og Teori og oppkjøring

 

greia med bota til stian (Stan2) er att han satte advokat på saken, og dro det såpass langt. mest sannsynlig fikk han den bota på grunn av purken alltid skal ha siste ordet, og att saken hans tok mye tid og resurser!!

 

 

Hvor mange her mener att sladding på en øde parkerings plass inne på ett industri område midt på natta er ansvarsløst?

Er det ikke bedre att ungdommen leker seg litt utenfor tettbebyggelse og byer? og heller der ingen ferdes på natta?

 

Syntes mange her er jævelig urettferdige! Det er folkelig og gjøre feil, ja greit nokk, menn denne gangen vet jeg att han har blitt urettferdig behandlet av politiet!

Det er jo faktisk en grunn til att han fikk igjen førerkortet! For det er ikke mye som skal til for og miste det etter 2.beslag!

 

 

Og til dere som mobber folk som er ord blinde eller har dysleksi, adhd, og andre ting.

seriøst? tenk dere om. hva om det hadde vært deg som satt der mobba?

 

skal ikke folk med dysleksi osv, få svar på spørsmålene sine innpå her fordi dem ikke klarer og skrive uten feil?

dette er bare dårlig gjort.

 

 

mitt poeng, er att purken skal alltid ha siste ordet og sette eksempler. du blir straffet for og tvile på dems besluttninger eller handlinger! politiet gjør alt for vi skal få "respekt" for dem.

 

 

Ikke mobb folk som har dysleksi, er ord blinde, har adhd osv..

 

Det er alt jeg vil frem til! mange her som ueninge??

Les signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt fjernt av dem å ta førerkortet hans uten at han blir tatt med promille der og da på stedet i en bil.

 

Kan ikke være lov at de tar førerkort til en som fester i helger så lenge han ikke kjører bil.

 

Dette skrev Nixs-jetta2:

mitt poeng, er att purken skal alltid ha siste ordet og sette eksempler. du blir straffet for og tvile på dems besluttninger eller handlinger! politiet gjør alt for vi skal få "respekt" for dem.

 

 

 

Det finnes mange eksempler på "maktmisbruk"

 

Er en politimann i området her som var skyld i en ulykke da han kjørte ned en gutt på moped. Politi fyren hadde full stopp i et kryss men stoppet ikke, meide ned mopedisten.

 

Og det fjerne i denne saken er at selv om det uten noen tvil var politi fyren sin feil, ble det gjort om til delskyld forde skulle han beholde jobben kunne han ikke ha noe på seg.

 

MAKTMISBRUK så det holder.

 

Det er kanskje ikke lenge til de begynner og spørre folk om de skal ta noen pils til helga, isåfall blir du uten førerkort

 

Dumme idiot politi :chairshot

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet til politiet er resten av sammfunnet sin mangel på kunnskap.

 

Det er ingen rett å ha førerkort. Da du kjørte opp søkte du om å få lov, og siden politiet fant ut at du blant annet var edruelig nok så fikk du lov å prøve å ta lappen. Hvis politiet i ettertid mener at du ikke er edruelig nok, så kan de like lett frata deg retten til å kjøre bil.

 

Men bare fortsett å argumenter dere, like morsomt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet til politiet er resten av sammfunnet sin mangel på kunnskap.

 

Det er ingen rett å ha førerkort. Da du kjørte opp søkte du om å få lov, og siden politiet fant ut at du blant annet var edruelig nok så fikk du lov å prøve å ta lappen. Hvis politiet i ettertid mener at du ikke er edruelig nok, så kan de like lett frata deg retten til å kjøre bil.

 

Men bare fortsett å argumenter dere, like morsomt hver gang.

 

 

 

Du er av slaget som ikke skal være snut.

 

Det du sier er at de skal kunne ta folk før de har gjort noe galt?

 

Det er greit etter en ugjerning men ikke før det er gjort og bevisene finnes.

 

Har selv hvert borti mye rare problemer med snut, de gjør som de vil sån er det desverre.

 

to av tilfellene er innbrudd og stjelt bil, bilen fant de igjen etter en tlf fra meg og alle tre som var i bilen ble tatt med dop, og promille så det holder og bilen hadde skader for ca 20000.

 

Gjett en gang hva det endte med?

 

Helt riktig, det ble henlagt

 

Sånne ting bryr de seg fint lite om, men og ta fra en stakkar førerkort uten grunn er jo bra opplegg.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er at de skal kunne ta folk før de har gjort noe galt?
Det er ikke jeg som sier det, loven sier det.

 

Har selv hvert borti mye rare problemer med snut, de gjør som de vil sån er det desverre.
Løsningen er å sette seg inn i gjeldene lover/regler og rettspraksis. Da slipper du å framstå som en amøbe, og blir ikke behandlet som det heller.

 

Gjett en gang hva det endte med?

 

Helt riktig, det ble henlagt

Har du tenkt på at disse personene som var i bilen hadde nok av andre saker på seg som skulle opp i retten? Dersom politiet skal legge til enda flere saker så får de spankulere fritt ute i samfunnet enda lenger før saken(e) kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beholde lappen folkens;)

 

Da er dette temaet egentlig ferdig diskutert, og for å hindre enda mer krangling her inne, stenges tråden. Nå har den sporet av til en helt annen diskusjon...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår