Gå til innhold

Startmotor går uten nøkkelen i tenninga

Ranger emnet


$unny

Anbefalte innlegg

Bil:

BMW M3 94mod

 

Hendelsesforløp:

Kjører bilen rolig og pent til bensinstasjonen for å fylle. Slår av,tar ut nøkkelen,begynner å pumpe,og halvveis hører jeg starteren begynner å gå.Setter meg i bilen,setter inn nøkkelen,og i on-posisjon starter bilen,seff.Men starteren går fortsatt og tikker.Det eneste som hjelper er å koble fra batteriet.Prøver igjen etter en stund,og det samme skjer.Kjører da i all hast tilbake i garasjen.Like før jeg kommer frem stopper bilen,og vil ikke starte igjen.Nå står bilen og vil ikke starte i det hele tatt(tydeligvis starteren som har tatt kvelden).Samtidig merker jeg at vindushviskerene kun fungerer på maks hastighet,og ikke på de andre nivåene.

 

Har en startmotor nå,men ikke mye vits i å koble til hvis feilen er der ennå....Noen som har opplevd d samme?All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Skal sjekke opp releen til starteren.Får håpe d r den som har brent seg.Mener at det r den svart/gul ledningen fra tenninga som går til starter releen.Noen tips om hvordan tenningsbakstykke kan testes?Opp og ut m hele tenninga,ok.Men noen råd om hvordan jg skal gå frem videre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

sjekket ut tenninga.Den fungerer som den skal.Nå er situasjonen slik at starteren ikke går i d hele tatt.Men får vel sjekke strømmen ved starteren ja.Noen tips til nærmeste måte å komme seg til på i en kald garasje....?Hvis ikke det er strøm der,kan det jo være releen til starteren som er gåen,eller?Hvis den får strøm r d nok starteren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår