Gå til innhold

Lyktermod på golfen

Ranger emnet


Boneripper

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så tenker jeg på å bygge om lyktene mine. Bilen skal straks overhales, og inn til en aldri så liten omlakkering (volvo ocean blue, eller relakkere orginale tornado røde fargen).

 

I den anledning tenkte jeg på å bygge om fra mine orginale 2 runde hovedlykter, til corrado lykter, som jeg personlig syns følger bilens linjer bedre. Dette er en smakssak jeg ikke regner alle for å dele med meg, men jeg trenger ikke høre noe om at jeg ikke må gjøre det.

Spørsmålet mitt er bare: Når jeg har anskaffet lyktene og grillen, trenger jeg en corrado frontplate? eller holder det med å bruke en jetta-plate? Trengs det noe modifisering til platen i så tilfelle?

Er det bare bolt-on, tut og kjør :driving ?

 

Takker for alle svar!!

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som har gjort det tidligere, og jeg mener hele prosessen ligger her på BF. Prøv å søke på fx. "Golf Corrado lykter" elns;)

 

By the way, jeg synes det er ganske tøft med 'Rado-lykter på Golf:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset :) Skal se hva jeg finner :)

Hehe, ja syns det blir litt anderledes, men samtidig mer orginalt :) Ser mer "riktig" ut =)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det skal gå med en jettaplate. Men det jeg har problemer med å finne er om ledningsnettet til corrado lyktene passer med det jeg allerede har..evt. er det like mange ledere? slik at jeg kan skjøte om til en "kontakt" som går på corrado lyktene?

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt corradofront på min golf og det jeg gjorde var å kappet litt i Jetta frontplaten, og lagde fester til lyktene :) Ikke så vanskelig å kople lys heller, jeg bare skjøtet de ledningene som var lagt opp til G2 lyktene og koplet på rado lyktene. Funket meget bra :)

Er todelte lykter ja, med H4 og H7 pærer.

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rado lykter på min en liten stund, og der brukte jeg en jetta frontplate og tilpasset denne.

 

Angående ledningsnettet så blir det litt mekking, da corrado har seperat nær og fjernlyspære mens golfen har H4 pære.. Så får at du skal beholde nærlyset når fjernlyset står på så må du koble litt...

Du kan bruke kontakten til corrado lyktene og skjøte inn ledningene fra ledningsnettet til golfen.. Skal være 3 ledninger på begge. Brun=jord, Gul=nær, hvit=fjern. Hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår