Gå til innhold

min nye (første) omega

Ranger emnet


OdinA

Anbefalte innlegg

kjøpte meg ein omega her i går. ble road trip ned for å se på den å så var det pinade meg kjøp. bilen var helt grei men litt traspa etter å vert innblanda i rånemiljø men nå skal den få kos. når me var komme heim fekk vi løfta den på bukk å var overaska. mindre rust en forventet, jippi. er litt arbeid på den selv om derfor lav pris. er foresten ein 2,5td automat kasse i sedan innpakking.

 

bilder kommer.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i dag at bilen hadde ein forevisning lapp. noe selger ikkje hadde informert om den var gått ut for en stund siden. så eg ringte trafikkstasjonen og dei sa at den ikkje hadde vert til visning. må vist ha ein 4 hjuls kontroll noen som veit ka dei kontrolerer der og hvr masse det koser sånn ca å å vise den frem?

det er senkesettet som ikkje trykt inn i vognkortet.

 

korleis legger man inn bilder her inne foresten?

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i dag at bilen hadde ein forevisning lapp. noe selger ikkje hadde informert om den var gått ut for en stund siden. så eg ringte trafikkstasjonen og dei sa at den ikkje hadde vert til visning. må vist ha ein 4 hjuls kontroll noen som veit ka dei kontrolerer der og hvr masse det koser sånn ca å å vise den frem?

det er senkesettet som ikkje trykt inn i vognkortet.

 

korleis legger man inn bilder her inne foresten?

 

På 4 hjulskontroll måler og justerer de spissinga og hjulstillinga..

Priser varier, spørs hvor mye jobb det blir også...

Bilder legger du enklest inn ved og lage deg en konto på feks http://www.photobucket.com og laste opp bildene der.

Kopier så img koden som kommer opp under bildet inn her. :)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå det er det samme som hjulstilling. kunne dei ikkje bere sagt det! he he

 

har ikkje hatt omega før som sagt så kommer sikkert noen dumme spørsmål.

 

hvor ligger temp sensoren (den man ser tempraturen ute)

trur det er kjørekomputer på den men eineste knappene eg finner er til å stille klokke og dato.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå det er det samme som hjulstilling. kunne dei ikkje bere sagt det! he he

 

har ikkje hatt omega før som sagt så kommer sikkert noen dumme spørsmål.

 

hvor ligger temp sensoren (den man ser tempraturen ute)

trur det er kjørekomputer på den men eineste knappene eg finner er til å stille klokke og dato.

 

For å se temperatur ute, stoppeklokke, forbruk osv er det en bryter på hendelen til viskerne.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten oppdatering: fredag fant eg ut eg skulle vaske litt inni bilen men når eg kom ut i bilen så var det så vått på gulvet på passasjersiden. har jo hatt bilen oppe på bukk å noe hull var det jo ikkje. etter nærmer inspesjon fant eg ut at vatnet dryppa ned fra desjbordet å begynte å bli ganske fustrert å nesten litt lei meg. fant ut at bilen måtte inn i garasjen for nermere inspesjon for det høljer ned ute, når eg starta opp bilen sto vifta på bilen på fult å vatnet berre spruta inn så skjønte fort kor vatnet kom fra. det eg fant ut var at dreneringa på den brønnen som inntaket til lufta i kupen er i var potta tett å fult i dritt, men sånn er det vel på ein bil som er 15 år å dette sikkjer aldrig har vært tømt. drog av heile slangen å tenkte å kjøpe ny med tiden.

 

så kjøpte eg ny cd-spiller og nye høytalere fremme og i hattehylla. måtte kjøpe 6x9 der for det er blitt kutta i hattehylla (synd). blir instalering/montering i morgen. skal ta bilder i morgen også å prøve å legge inn.

 

noen som veit om noen som ovehaler dielpumper i bergensområdet?

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dreve å tukla med webastoen i bilen men får den rett og slett ikkje til, har fått til å stille klokka og sette start tid men det skjer ikkje noe

30112009099.jpg

her er bilde av kontrolpanelet som finnes inni bilen. finner ikkje andre papir på den et kvitering fra montering og den var motert ca 95-96 (har ikkje kviteringa foran meg). finner ikkje noe bruksanvisning på nettet heller og webasto.no har bare for nye typer så vidt eg finner. hadde vært praktisk nå som vinteren lager noe rare greier på rutene i bilen som gjør at man ikkje ser gjennom. typisk det skjer meg kver vinter he he.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av webastoen å fikk den i gang men nytt problem var at den ikkje varmer. virker som den bare sirkulerer vannet. tenkte å prøve å bytte glødepluggen men noen som veit om ei god side der dei selger deler til webasto dbw 46? (som var navnet på den)

fant papiper på den på nettet og vist fleire lurer på dette så her er adressa: http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/bbw46/bbw46.pdf

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår