Gå til innhold

bmw x5 FEIL

Ranger emnet


hverven

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er det jeg tror, men den gamle startern på BMW'n min ble varm, å hadde problemer med å starte, han som hadde bilen da sa at den utvida seg pga varmen.. Han måtte også vente en god stund før den funka igjen..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Hei,

 

Jeg har problemer med en X5 om morgenen starter den fint, samt tilbake fra jobb. Men f.eks om jeg lar bilen stå i 1 time, så har den store problemer med og starte, batteriet er ikke mere enn 7 mnd gammelt..... Noen som har peiling på dette?[/QUOT

 

nesten sikker på at det er dieselpumpen,eller glødepluggene

 

har nettopp hatt en slik rep selv etter at bilen gjorde seg vanskelig av og til

 

bilen er en 2001mod x5

hus=)

vwt5 candy white/black 2010

bmw 525i 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Til å begynne med så kunne det kanskje vært en fordel å fortelle litt mere om hvordan den oppfører seg. Men det har ikke falt deg inn å reise innom nærmeste BMW-verksted å sjekke??

Ikke for å være frekk, men tar man seg råd til å kjøpe dyr bil, så får man ta seg råd til å betale driften av den også.

 

 

Ikke for å være frekk tilbake, men maken til idiotisk svar skal en lete lenge etter.

 

Det formelig oser misunnelse av innlegget ditt..

 

Hvor mye kan en bil maks koste før en ikke har lov å spørre andre om råd.???

 

I mine øyne har du ingenting her inne å gjør, for du har tydligvis ikke forstått konseptet med å ha forum.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hver sin smak. Jeg for min del har ikke hverken bruk for, eller lyst på X5. Etter å ha jobbet som bilberger en stund, så har jeg i grunn ikke lyst på NOEN slags bil produsert etter midten av 90-tallet.

Og joda, jeg ser absolutt poenget med ett forum. Men på den typen bil det er snakk om her, så er i grunn avlesning av feilkoder ett fint sted å starte. Og hvis man ikke kan koste på seg noen hundrelapper til det, så bør man heller kjøpe seg en bil man faktisk har råd til å ha,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, greitt nok..

 

Inlegget til trådstarter kan vel kalles mangelfullt.

 

Uansett, finnes det flere måter å veilede felles forumbrukere på.

 

Jeg er medlem av flere forum, og er av den oppfatningnen at som regelen sier finnes det ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

 

Hadde det vært flere X'er på veiene blant brukere av forumet her, hadde han nok fått flere gode tips..

Jeg bruker http://www.xoutpost.com , og det er nesten ingenting en ikke kan få svar på der.

 

Det er heller ikke alle som er klar over at det er en smal sak å lese av koder. Og spør du meg, kan det i mange tilfeller være greit å ha en ide om hva som feiler bilen før en kontakter verkstedet.

 

Det er ikke lenge siden jeg fikk et overslag fra et BMW verksted på 15800, der de skulle fikse noe på x'en. Jeg hadde ganske god peiling på hva som skulle gjøres, og jeg måtte nesten krangle meg til at de kuttet noen av operasjonene for å redusere prisen til 12500 spenn.. En knapp måned senere hadde en kompis av meg bilen inne til å gjøre samme jobben, og da fikk han et overslag på direkten pålydende 12000.!!!

 

 

Du mente sikkert ikke noe spesielt med innlegget ditt, men jeg ble litt provosert at du ikke kom med noe konstruktivt i innlegget ditt..

 

 

Ha en fin helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver ingenting om at han ikke har råd til å drifte bilen. Selv om han har kjøpt en dyr bil, er det ikke sikkert at han er interessert i å la et verksted ta seg av driftinga.

Skal man ha ting gjort ordentlig, må man gjøre det selv.

 

Å kaste bort penger på at mekanikere skal feilsøke og prøve seg fram med deler er ivertfall ikke en del av mitt bilhold, den gjennomsnittlige mekaniker kan jo ingenting om elektronikk heller.

 

 

Jeg ville misstenkt pre supply pumpen (lavtrykkspumpa under bilen), lekkasje i dyser eller gløderør/rele.

En diagnose kan gjerne gi svar på problemet.

 

Hvis du har planer om å serve bilen selv, kan det være lurt å invistere i litt diagnoseutstyr. ;)

http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140〈=eng

 

Hvis du liker å tulle med comportinnstillinger, kan du invistere i et billig carsoft interface på ebay. Med litt triksing, fungerer dette med INPA og DIS også.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste bort penger på at mekanikere skal feilsøke og prøve seg fram med deler er ivertfall ikke en del av mitt bilhold, den gjennomsnittlige mekaniker kan jo ingenting om elektronikk heller.

 

En diagnose kan gjerne gi svar på problemet.

 

Hvis du har planer om å serve bilen selv, kan det være lurt å invistere i litt diagnoseutstyr. ;)

 

- Vel. Da vet jeg ikke helt hva slags bilverksted du er vant til, men her jeg kommer fra så er det mange dyktige mekanikere på de forskjellige bilmerkene, som faktisk har hatt mye kursing spesifikt på sitt bilmerke. En del tusenkunstnere finnes det også.

 

- Det er vel i grunn det jeg har prøvd å si ganske så lenge, at man får ta en diagnose først, for å se om denne avdekker noe. Så kan man heller i etterkant forsøke å finne mulige løsninger på problemet. Og da er det vel i grunn greiere å henvende seg til ett seriøst merkeforum, og ikke bilforumet, for antallet 16 åringer og "immerbesserwissere" til stadighet virker økende.

 

- Igjen er du tilbake til at DIAGNOSE kan være en grei ting. Har man ikke utstyr selv, så får man til helvete koste på seg de hundrelappene det koster å få tatt den på ett verksted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vel. Da vet jeg ikke helt hva slags bilverksted du er vant til, men her jeg kommer fra så er det mange dyktige mekanikere på de forskjellige bilmerkene, som faktisk har hatt mye kursing spesifikt på sitt bilmerke. En del tusenkunstnere finnes det også.

 

 

Da har du enten vært veldig heldig med mekanikerene dine, eller så vet du ikke annet.

 

Bilverksted finnes i hovedsak for å tjene penger, å det ikke noe galt med sette seg inn i hva som skal gjøres før en stoler blindt på et overslag som gis..

 

Har du ikek lest pondus.?? Det er nok folk som betaler unødvendig mye på verksted. Å tro noe annet er ikke mindre enn naivt..

 

- Det er vel i grunn det jeg har prøvd å si ganske så lenge, at man får ta en diagnose først, for å se om denne avdekker noe. Så kan man heller i etterkant forsøke å finne mulige løsninger på problemet. Og da er det vel i grunn greiere å henvende seg til ett seriøst merkeforum, og ikke bilforumet, for antallet 16 åringer og "immerbesserwissere" til stadighet virker økende.

 

Greit nok med tanke på diagnosen du henvender til, men hvorfor du er medlem av et forum du tilsynelatende mener ikke kan hjelpe til med noe siden det fullt av 16-åringer forblir en gåte for meg.

 

"]- Igjen er du tilbake til at DIAGNOSE kan være en grei ting. Har man ikke utstyr selv, så får man til helvete koste på seg de hundrelappene det koster å få tatt den på ett verksted!

 

 

Ingen som nekter på det, men om du ikke klarer å svare uten å bli ufin, kan du vel til helxxxx bare la vær å svare på tråden.!!??

 

 

 

Når det er sagt, så har jeg vel ikke bidratt så mye selv til problemstillingen til trådstarter.

 

Vist du er noenlunde ok på engelsk, vil jeg på det sterkeste anbefale http://www.xoutpost.com som nevnt tidligere. Et genialt forum, fullt av folk som gjerne vil hjelpe til, der mest sannsynlig noen andre har opplevd det samme..

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår