Gå til innhold

Volvoen stopper.

Ranger emnet


krissmp

Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger hjelp.

Har probler med att bilen stopper, men starter vanligvis igjen noen minutter senere. virker som det bare blir oftere og oftere og den bare blir vanskligere å starte.

 

Trodde først det var pga falsk luft mellom forgasser og innsugsmanifoil, men dette hjalp ikkje å tette. Har bestilt ny tenningsmodul, men vet ikkje om det vil hjelpe.

 

Det er en 240 87mod med en b230k motor som har gått over 300K.

 

Kan det ha noe med tenninga eller blandigsfoholdet? Den går fint på tomgang, men syns det er dårlig drag i bilen. Altså må gire ned i 1 for å komme opp noen bakker.

 

Virker som den stopper fort etter eg har gitt litt på. Altså den "dør" ikkje på høyt turtall, men 50 meter etterpå.

 

Det er bensin i bensinfilteret når den stopper. Det virker som det er noe med tenninga. Om eg prøver å dra den igang på gir når den stopper virker det som den nesten skal klare det, den bare hoster og fusker..

 

Hadde vert veldig fint om noen kunne hjelpe meg med dette problemet.

 

Mvh

Kristoffer M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på vogna me, har en b200k motor, har alltid problemer med at den stopper om vintern, er forgassern på k motorene som ikke er helt gode... også er det det jævla vacuum dritet, min begynner plutselig å gå dårlig, reagerer ikke på gassen osv, så stopper den til slutt, venter i noen minutter også starter den igjen, sånn går det om igjen og omigjen.... dritt k motor....

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bytter forgasser å tenning så gir jeg jo opp på problemet. Da får jeg aldri vite hva feilen er? Men etter det jeg fårstår er det veldig mye feil med disse motorene. så om jeg fikser dette hva blir da det neste?

 

Men kjørte litt audi 100 i dag og når eg slapp gassen på denne bilen fikk eg litt av samme "følelsen" som eg får med volvoen før den stopper? liksom som den hakker litt. Gir dette noe mening? kanskje att det er noe feil med drivstoff tilførselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i alle dager skal det være toppakningen? har han noen som helst symptomer som i det heletatt antyder det? har han hatt dårlig toppakning skulle han hatt symptomer som veldig høyt trykk i kjølesystemet, vann i olja og olje i vannet, forbuk av olje og/eller vann. dette høres ganske enkelt kun ut som "b230K syndromet."

 

om du syns det er dårlig drag og nekter å bytte til A forgasser så rens gasseren din. den er en såkalt tostegs forgasser og når den ikke åpner kammer nr2 så blir den skikkelig dau. rens den, bytt nål og sete så blir den sikkert fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tenningsmodul i dag fra biltema, men denne var selvsagt for 740.

 

Kanskje eg drar ut på dynga Å plukker med meg en A forgasser om eg ikkje finner ut av dette. Litt synn, har lyst å finne problemet å fikse det, men er litt avhenging av bilen.

 

Har aldri renset en forgasser? Hvordan gjør man det? Er det kun snakk om noe forgasserrens i bensinen eller er det snakk om mer omfattende rensing?

Endret av krissmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår