Gå til innhold

DEFA 820X fjernkontroll "rekoding"

Ranger emnet


hoppsann

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en bil med en "DEFA Central Unit 820X/823X". Og en fjernkontroll som fungerer, så alt er sånn sett vel.

 

Jeg har imidlertid en annen fjernkontroll også, og har lyst til å kode denne til å funke på mitt anlegg (Jeg vet ikke helt om den virker, though). Jeg fant bruksanvisning til 8xx-anlegget på DEFA, og der står det hvordan man koder fjernkontroller. Og jeg har PIN-Code og alt som trengs. Jeg får det imidlertid ikke til.

 

Det jeg lurer på nå, er om det faktisk er mulig å rekode slike fjernkontroller, eller om det kun er brand-spanking nye fjernkontroller som kan kodes. En slik policy med kun nye fjernkontroller ville jo forsåvidt gitt mening på noen vis: Sånn at jeg ikke kan stjele andre sine fjernkontroller for å kode dem om til å virke på mitt anlegg, samt at DEFA vil få mer business ved at man alltid må kjøpe nye fjernkontroller. MEN, det er jo litt drit også - så jeg lurer på om noen vet om dette. Er det kanskje mulig å "hacke" fjernkontrollen ved å gjøre blipp, blipp og kortslutt de to polene, så har den glemt kodinga og man kan kode den på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst bilen (DEFA-anlegget) som blir "kodet" til fjernkontrollen, ikke motsatt. Fjernkontrollen har altså med andre ord en unik ID - og kodeprosedyren får bilen til å huske fjernkontrollen. Dette har jeg fra hoveddistributøren for DEFA i Norge (de er nemlig ikke Norges-distributører selv, selv om de er norske!).

 

Dette burde tilsi at dersom man har to biler som begge har DEFA system, så kan man bruke en fjernkontroll til å åpne begge bilene samtidig! Nytten av dette er jo uviss.

 

En annen ting er at ja, det er mulig å stjele en annens fjernkontroll, og kode sin bil til å gjenkjenne denne fjernkontrollen. Som added bonus, så kan man da også åpne bilen til han man stjal fjernkontrollen av - med mindre han går hen og sletter DEFA-anlegget sin hukommelse av godkjente fjernkontroller (det kan visst maks holde 4 kontroller i minnet - og prøver man å gå over dette, så sletter det alle 4. Dette finner jeg hardt å tro, men mannen fra DEFA-distributøren i Norge sa dette.)

Endret av hoppsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår