Gå til innhold

Hvorfor bygger ikke flere Daihatsu?

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at jeg ikke kjører sånne biler som dette er fordi du blir most i krasj. Forbruk på bilen har ingenting og si fordi livet får man bare utdelt en gang.

 

Kloke ord fra en lite smart mann :)

Gi meg gjerne litt mere info om hvorfor Daihatsu er mere trafikkfarlig en andre tilsvarende biler fra samme tidsalder.

 

Har du ikke noe fornuftig og si om dette,hvorfor holder du ikke heller bare munn?

Vil jeg ha din mening,så LOVER jeg å spørre deg neste gang :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ny renault da. Her snakker vi om en gammel japaner. Har gamle datsuner selv og pappa kjører med en på jobb men de blir ikke brukt på langtur med høy fart osv. fordi det er ikke blokkeringsfrie bremser bak delbar rattstang osv. Ser man en gammel japaner kræsje gir hele bilen etter men i volvo er kupeen nesten ikke deformert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny renault da. Her snakker vi om en gammel japaner. Har gamle datsuner selv og pappa kjører med en på jobb men de blir ikke brukt på langtur med høy fart osv. fordi det er ikke blokkeringsfrie bremser bak delbar rattstang osv. Ser man en gammel japaner kræsje gir hele bilen etter men i volvo er kupeen nesten ikke deformert.

 

Poenget mitt med den videoen var at de fleste gamle biler, inkl. "sikre" volvoer egentlig får samme utfall under en kollisjon.

 

Så derfor vil en gammel Daihatsu og en gammel Volvo være lite sikre når det kommer til kollisjon. Spesielt hvis du tar størrelsen på Volvoen vs Daihatsuen i betrakning.

 

Dog, så skjønner jeg hva du mener. Gamle biler generelt er ikke noe særlig når det kommer til ulykker. Og spesielt små biler uten airbag.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligheter for å kjøpe en 89 Applause for 1500 nå.. kjørt tom for vann, og litt dårlig cluth, men motoren skal starte og gå enda, men han vet ikke om den har tatt noe alvorlig skade... Dårlige dempere og fjærer, og muligens et frontrutebytte må til (fattern jobber med dette)..

 

Kan bli en tøff bil med rett felger og senk, men klarer ikke helt bestemme meg...

DSC00058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har drevet litt med charade, dem kan bli litt tøffe. Grunnen til jeg ikke ville valgt det er fordi man vil uansett ikke få så mye effekt av den. Mulig man får litt, men mye blir det uansett ikke med tanke på lille motoren.

 

Skal dog sies at det hadde vært kult med annen motor og rwd i charaden :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har drevet litt med charade, dem kan bli litt tøffe. Grunnen til jeg ikke ville valgt det er fordi man vil uansett ikke få så mye effekt av den. Mulig man får litt, men mye blir det uansett ikke med tanke på lille motoren.

 

Skal dog sies at det hadde vært kult med annen motor og rwd i charaden :)

 

Så den grunnen du nevner ang effekt og motorstørrelse er grunnen for at du har valgt en tung amerikansk bil med en forhistorisk motorkonstruksjon :)

haha. Bra sagt.

 

Min bil veier under 900kg. Og har rundt 130 turbo twincam hk.

Kan ikke du ta og gjøre et lite regnestykke ang vekt verses hk for meg :)

 

Tror det er mange som glemmer at motorstørrelse står ofte stil med størrelsen på karrosseriet.

 

V8 er jo bare så 70tall da... :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligheter for å kjøpe en 89 Applause for 1500 nå.. kjørt tom for vann, og litt dårlig cluth, men motoren skal starte og gå enda, men han vet ikke om den har tatt noe alvorlig skade... Dårlige dempere og fjærer, og muligens et frontrutebytte må til (fattern jobber med dette)..

 

Kan bli en tøff bil med rett felger og senk, men klarer ikke helt bestemme meg...

DSC00058.jpg

 

 

Denne bør du kjøpe. Sitter samme motor i alle charader hvis denne er skadet mere en det lønner seg og reparere. Sitter dog 1,3 i charade,1,6 i Applause.

 

legger ved en liten snutt av en kamerat av meg sin Applause.

 

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den grunnen du nevner ang effekt og motorstørrelse er grunnen for at du har valgt en tung amerikansk bil med en forhistorisk motorkonstruksjon :)

haha. Bra sagt.

 

Min bil veier under 900kg. Og har rundt 130 turbo twincam hk.

Kan ikke du ta og gjøre et lite regnestykke ang vekt verses hk for meg :)

 

Tror det er mange som glemmer at motorstørrelse står ofte stil med størrelsen på karrosseriet.

 

V8 er jo bare så 70tall da... :)

 

Irriterte jeg deg eller noe ? Du virker så furt...

 

For det første så har jeg amcar, men er mest interissert i tyskere og japser. Og å si at bilen min er tung blir å ta i litt, den er verken tung eller stor. Og ja, kan ta et regnestykke for deg jeg, bilen din veier 900kg og har 130hk, noe som er helt ok men langt ifra mye.

 

Nå er jeg relativt dårlig i matte, men prøver meg litt. Tar bare hk og deler på vekt. (Vet ikke noe bedre måte.)

Din bil: 0,144.

Min bil: 0,217.

Første bilen min uten trim: 0,158.

Med trim: 0,185.

 

Kan faktisk kjøpe en gammel bmw 325i bare, blir mer effekt til vekt enn det du har. Den går da fortsatt ikke veldig bra...

 

Og bilen min står ganske stille iforhold til venner sine osv. Så nei, ville ikke valgt en charade. Hadde tatt en gammel volvo,tysker eller japse.

 

Trådtittel er "Hvorfor bygger ikke flere Daihatsu?" og trådstarter lurer på "Vil høre noen gode argumenter for hvorfor vi ikke ser dere bilinteresserte bak rattet på Daihatsuer?" Og det er akkurat hva jeg svarte på...

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterte jeg deg eller noe ? Du virker så furt...

 

For det første så har jeg amcar, men er mest interissert i tyskere og japser. Og å si at bilen min er tung blir å ta i litt, den er verken tung eller stor. Og ja, kan ta et regnestykke for deg jeg, bilen din veier 900kg og har 130hk, noe som er helt ok men langt ifra mye.

 

Nå er jeg relativt dårlig i matte, men prøver meg litt. Tar bare hk og deler på vekt. (Vet ikke noe bedre måte.)

Din bil: 0,144.

Min bil: 0,217.

 

Kan faktisk kjøpe en gammel bmw 325i bare, blir mer effekt til vekt enn det du har. Den går da fortsatt ikke veldig bra...

 

Og bilen min står ganske stille iforhold til venner sine osv. Så nei, ville ikke valgt en charade. Hadde tatt en gammel volvo,tysker eller japse.

 

Trådtittel er "Hvorfor bygger ikke flere Daihatsu?" og trådstarter lurer på "Vil høre noen gode argumenter for hvorfor vi ikke ser dere bilinteresserte bak rattet på Daihatsuer?" Og det er akkurat hva jeg svarte på...

 

Ja,du irriterer meg ganske mye... Du/dere snakker om ting dere ikke vet noe om når det gjelder motorer osv til Daihatsu.

Hvis du tror at en turboladet 993 enkelkams er den eneste motoren Daihatsu har fabrikert så må jeg nok si at da tar du feil.

 

Ser forsåvidt hva du mener med det du sier. Men argumentet ditt som du sier du svarer trådstarter med er at det er så små motorer med lite effekt...

 

Jeg svarer IKKE i tråder om hvorfor ikke flere ungommer kjører Amcarer med V8r i...

nettop pga av at jeg ikke har noen anelse av hva amcar og dens verden innebærer.

Jeg kunne jo svart at det er fordi det er store flak med en fæl veiholdning.

men det stemmer jo ikke alltid

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,du irriterer meg ganske mye... Du/dere snakker om ting dere ikke vet noe om når det gjelder motorer osv til Daihatsu.

Hvis du tror at en turboladet 993 enkelkams er den eneste motoren Daihatsu har fabrikert så må jeg nok si at da tar du feil.

 

Ser forsåvidt hva du mener med det du sier. Men argumentet ditt som du sier du svarer trådstarter med er at det er så små motorer med lite effekt...

 

Jeg svarer IKKE i tråder om hvorfor ikke flere ungommer kjører Amcarer med V8r i...

nettop pga av at jeg ikke har noen anelse av hva amcar og dens verden innebærer.

Jeg kunne jo svart at det er fordi det er store flak med en fæl veiholdning.

men det stemmer jo ikke alltid

 

Ser hva du mener, men er jo litt dumt syntes jeg. For det første spør jo trådstarter på et "offentlig forum" og jeg tror ikke han spør folk som liker charader, da går å hele poenget med tråden vekk siden alle som svarer da liker chardaer :)

 

Du må jo tenke litt på at folk handler\ fikser biler for forskjellige grunner\ønsker. Noen vil ha rask bil, noen vil ha "gocart-bil" noen vil ha "drag-bil" og noen driftebil osv osv.

 

Jeg har ikke mye peiling på Daihatsu, veldig lite faktisk. Men er begrenset hva jeg trenger å kunne siden jeg tror jeg ikke tar feil når jeg sier at det er biler man ikke får så mye effekt i ? Hadde det vært det hadde jeg nok sett flere av dem siden jeg tilbringer mye av året på rudskogen osv. Trådstarter syntes jeg fikk et ordentlig og ærlig svar av meg på hvorfor jeg ikke ville valgt daihatsu, og det regner jeg med han ville ha. (Blir iallefall dumt å skrive på et stort forum da, selv om jeg ser at jeg er i daihatsu delen :))

 

Poenget er at jeg liker godt biler som sitter godt og med lav vekt. Men da hadde jeg valgt en gammel bmw e30 325i isteden. Selv med orginal motor og vekt tror jeg noen med daihatsu skal slite litt\bruke penger å holde følge med. Både rett fram og i svinger.

 

(Det finnes helt sikkert daihatsu'er som jeg ikke vet om, men siden jeg ikke har hørt om dem regner jeg ikke med at det er noe vi ser ofte her i landet...)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår