Gå til innhold

noen fra Oslo med golf gt tsi 170hk her?

Ranger emnet


klinkokkos

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Golf GT 170hk tsi 2006mod i juli som jeg har hatt en god del problemer med, den har blandt annet være inne hos møller 8 eller 9 ganger (seriøst gått ut av tellinga) for å utbedre div feil. Det siste som skjedde var at lampe for feil på avgassystem begynte å lyse og den fuska ved gasspådrag, de sa først til meg at dem hadde bestilt ny kompressor fra Tyskland, men da jeg fikk den tilbake hadde dem utbedra feilen på andre måter.

 

Nå skal den inn igjen den 16'e november pga det har kommet et par ekstra ulyder, det suser og durer fra klimaanlegget når jeg gir gass og det høres som om det knirker fra motoren når jeg kjører over dumper ( fra motoren ja, demperne har dem allerede bytta på garantien da de bråka noe sinnsykt) Jeg syns heller ikke at bilen går fult så bra som før dem fiksa "feil på avgassystemet/kompressorn".

 

Men så til saken, er det noen andre med en Golf GT, lik som min, som bor i Oslo området, og som kunne være så snill og møtt meg så jeg kunne sammenlignet bilene mot hverandre og fått en annen persons synspunkt på ulydene jeg hører? hadde blitt kjempetakknemlig for det! før den skal inn til utbedring igjen den 16.11

 

Hilsen Kristoffer aka klinkokkos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig uheldig med bilen din du. De første TSI motorene er ikke kjent for å ha noen store driftsproblemer.

 

Men dersom du har levert inn bilen din nesten ti ganger nå må det vel nesten være mulighet for å heve kjøpet med forhandleren dersom du kjøpte den ny? Enten i form av ny, lik bil. Eller at de kjøper tilbake bilen av deg og lar deg velge en annen type bil?

Kan ikke kjøpsloven på strak arm, men ti forsøk burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) ja, hatt litt uflaks med den kan man si, det kommer nok av at den har gått litt som kjøreskolebil, noe som jeg angrer på at jeg slo til på og kjøpte. Virker som om den har blitt litt grisekjørt! bruktbilengarantien går ut i midten av januar, jeg er for dumsnill og ikke så kravstor så å be om å heve kjøpet avventer jeg littegrann, om jeg må levere den inn igjen nå etter at den har vært inne til service igjen nå den 16.11 så kommer jeg til å høre om mulighetene til å heve kjøpet, har pratet med en advokat hos NAF om dette og han mente det fint kunne være mulig. Han sa at dersom bilen er inne til verksted for å utbedre samme feil flere ganger har man rett til å heve kjøpet, eller dersom bilen er inne så mange ganger som min har vært med såpass mange forskjellige feil og mangler kan man se på mulighetene til å heve kjøpet. Ser fortsatt etter noen med lik bil som kunne møtt meg for en prat :) takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vet hvilken kjøreskole som brukte denne kan du jo ta en telefon til dem å høre om de hadde mye problemer med den. Clutch og girkasse kan også ha fått litt mer juling enn normalt, men ellers pleier kjøreskoler være nøysomme med vedlikehold i form av service oppfølging og renhold.

En bil av samme modell burde ikke være så veldig vanskelig å finne.

Ville stått på mitt og hevet kjøpet asap jeg, da denne historien alltid vil ligge i bakhodet ditt og når garantier går ut står du med alt ut av egen lomme (så sant du ikke får det på reklamasjon). Det kan fort bli dyrt. Spesielt dersom møller skal feilsøke med deler du selv må dekker for.

 

Den var kanskje billigere enn andre GT'er da du kjøpte den, men husk at i dagens bilmarked er det ikke prisen i annonsen som teller.

Kontakt selgere, opptre seriøs og gi bud!

 

Ang kontakt med flere GT eiere, kan du jo prøve deg på VW Audi klubben norge :) litt flere tilgjengere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra daglig leder og han ordnet så jeg skulle få byttet i en annen bil, de må selvfølgelig taksere bilen på nytt noe som jeg er litt spent på! bare kjørt 350mil med den siden jeg kjøpte den så er litt spent, jeg kommer nok til å kjøpe en ny Golf GT da jeg har sans for bilen, men kommer til å styre unna en som har blitt brukt som kjøreskolebil.

 

Kommer også til å sjekke den ut nye mye bedre, understellet på golfen jeg kvitter meg med er feks tilgriset så til de grader av grus og faenskap.

 

Virker lovende at dem godtok å bytte den inn etter å ha spurt pent 1 gang iallefall :) god service enn så lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hmmm! knakkende gange? nei, har ikke vært borti akkurat det problemet "desverre" :) men ulyder? ja, hatt nok av dem

 

 

Hei. Har også en golf gt 2006 modell. Har bare gått 37000 km har ikke hatt rare problemene. Kjøpte bilen i sommer og har kjørt ca 5000 med den. Mitt problem er en knakkende gange fra 2000- 3000 rpm. Ved kald motror høres det helt jævlig ut for å si det mildt. HGar du hatt det problemet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at de velger å ta tilbake bilen så kjapt.

Dersom din forhandler ikke har den bilen du ønsker deg kan du ta deg en titt på nettet hos andre møller forhandlere etter alternativer, da møller internt kan kjøpe bilen fra en forhandler til en annen og selge den til deg. Da får du forholde deg til din lokale forhandler, men du kan gjerne ikke prute like mye da inn prisen er minimum.

 

Hva tenkte du på ang grus og drit i understellet? Tenker du da på bakre bærearmer som er anlagt slik at det kan samles opp en del groms her?

Eller er det noe foran som er spesielt utsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 220 for den inkl registreringsavgift (kosta 10 lapper i reg avgift) og dem vil gi meg 170 for den om jeg leverer den inn nå, blir et tap på 40000kr etter å ha kjørt den 350mil, er et stort tap for meg å svelge men det kan nok koste mer enn det i serviceutgifter om jeg hadde valgt å beholde den, det plagsomme er at jeg vil jo kvitte meg med den nettopp fordi den trenger service så ofte. men FAEN heller, de får få det som dem vil. Til han over her, et par uker etter jeg kjøpte den hadde jeg den på bom inne på et verksted og fyrn på verkstedet der mente den så helt jævlig ut i understellet, mer kan ikke jeg si, den ser ille ut under. Stakkars nestemann som kjøper denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tapet synes jeg ikke du skal akseptere. Forhør deg med advokaten hos Naf igjen og kontakt daglig leder slik du gjor å si du ikke aksepterer den lave taksten.

 

De burde gi deg en bedre verdi på innbytte evt en gunstig rabatt dersom du skulle kjøpe en annen/ny bil fra dem.

 

Nå får du den nye poloen med 1,2 turbo motor på 105hk! Morsom liten sak til 240.000,- ut til kunde :p (bare til info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede gjort det nå, ville bare bli kvitt skrothaugen. Og ny Golf Highline 2010mod 160hk tsi med en del ekstrautstyr er bestilt, til den nette sum av 328000, fikk 10000 i rabatt. Den kommer i februar.

 

 

Det tapet synes jeg ikke du skal akseptere. Forhør deg med advokaten hos Naf igjen og kontakt daglig leder slik du gjor å si du ikke aksepterer den lave taksten.

 

De burde gi deg en bedre verdi på innbytte evt en gunstig rabatt dersom du skulle kjøpe en annen/ny bil fra dem.

 

Nå får du den nye poloen med 1,2 turbo motor på 105hk! Morsom liten sak til 240.000,- ut til kunde :p (bare til info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis er en bil som har byttet motor bare en fordel...

 

Så klart hvis det er gjort hos merkeverksted og alle garantier er ivaretatt. Siden det er snakk om såpass ny bil vil gjerne ikke km stand avvike så mye fra motor og resten av bilen, men husk å hold styr på hvor langt motor har gått mot resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår