Gå til innhold

Hva irriterer du deg over når det gjelder bilen din?

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Ting jeg irritere meg over mine biler:

 

At Mærsja har trygdespake i stedet fektepinne

Knirke lyd i interiøret i Mærsja

At det er lite respons på Passelaten, prøve å selg den su :P

hjulbue listene bak på Mærsja, har fådt til endel rust under der, så det blir stygt å ta de av :(

 

noe av det er irritere meg over.

Syns også at det er mega kjipt at lakrismennene, passe på førerkorte mitt til jul. :P

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Irriterer meg over: Lekkasje i hydraulikkrør, at bilen siger lenger ned ved innfjæring på H. siden enn V. side bak, at bilen min er tungstarta varm men trenger knapt vri om nøkkelen kald, vannlekkasje i taket, fargesprak, rust, ingen instrumentlys, AC er tom for gass, servolukking på bakluke virker ikke, at jeg enda ikke har fått skifta automatolje, at jeg enda ikke har fått skifta demperen på reimstrammeren så bilen høres ut som ett værre rakleverk enn den faktisk er, at en eller annen idiot har montert klokke fra 300bensin som har 3.27-utveksling istedet for 2.65:1, rusta, og mest av alt, at jeg faen aldri har tid til å få fiksa det, har jo det meste på lager

 

Blei litt....

 

 

 

...jævla x-flow-systemet(som gjør at man må fra med mig'n for å sveise innsug til IC) + at automatkassene slurrer ved masse justering av dieselpumpa

 

 

Du har ikke cross-flow på din du Anders, det er nå eksos og innsug er på hver sin side, at kassa di slurer er fordi den er utslitt... hehe

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over: Lekkasje i hydraulikkrør, at bilen siger lenger ned ved innfjæring på H. siden enn V. side bak, at bilen min er tungstarta varm men trenger knapt vri om nøkkelen kald, vannlekkasje i taket, fargesprak, rust, ingen instrumentlys, AC er tom for gass, servolukking på bakluke virker ikke, at jeg enda ikke har fått skifta automatolje, at jeg enda ikke har fått skifta demperen på reimstrammeren så bilen høres ut som ett værre rakleverk enn den faktisk er, at en eller annen idiot har montert klokke fra 300bensin som har 3.27-utveksling istedet for 2.65:1, rusta, og mest av alt, at jeg faen aldri har tid til å få fiksa det, har jo det meste på lager

 

Blei litt....

 

 

 

 

 

 

Du har ikke cross-flow på din du Anders, det er nå eksos og innsug er på hver sin side, at kassa di slurer er fordi den er utslitt... hehe

 

nettopp det jeg sier da;) du har cross-flow;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1990 mercedes 190e 2.0

 

slakk i drivverk

kan ikke låse med nøkkelen, må åpne bakdøra å presse ned låsen på førerdøren.

bare et elektrisk sidespeil, som er på høyresiden

slakk i styringen

speedometer viser ca 7-8 kmt feil

knirkelyder i interiør

veeeldig slitt clutch

 

gidder ikke bruke så mye penger på bilen, kjøper heller en nyere.

190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er nå litt av hvert...

Poloen:

-At beltet på førersida ikke går inn igjen når jeg tar det av meg, slik at det blir hengende ut av døra, eller det må mates inn for hånd

-At førerdøra mangler dørstopper, slik at jeg får den i hue hvis jeg slipper den når jeg skal gå ut av bilen.

-At den har 4 gir

-At jallaeksosen min detter av hele tida(originalpotta er for dyr)

-At det skrangler i ALT i hele bilen når jeg kjører.

-At det renner vann inn i bagasjerommet når det regner

-At den ikke har servo

 

Caddyen(som er helt ny):

-Gasspedalen knirker HØYT ved visse temperaturer. VW har lagd dritten i plast.

-At ikke instrumentlyset slår seg på sammen med automatisk kjørelys, slik at jeg må kjøre med lysbryteren på for å se noe av instrumentene, noe som fjerner hele vitsen med auto.kjørelys.

-At den ikke har motortemp.måler. VW sparte nok opptil flere øre på å sløyfe denne luksusen.

Bortsett fra det er jeg fornøyd :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setevarmeren på passasjersida lager en klirrelyd når jeg passerer 70 på bar asfalt. Lyset på nøkkelen henger seg opp, og da får jeg ikke trykt på "lås opp".

clutchpedalen setter seg fast i matta til tider, slik at hele golvmatta blir med opp, men det er fordi jeg dytter den opp dit når jeg setter meg inn

 

Thats it egentlig :P hadde det vært mer hadde jeg ordna en ny tralle,

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 320i Touring -96

 

Irriterer fletta av meg at forrige eier ikke kunne holde fingrene borte fra 6-8 bittesmå steinsprut rundt om på dørene. Neida, han slipte reint og grunna og ferdig arbeid. Så nå farter jeg rundt med en haug ca 2x2cm firkanter med grå grunning på min ellers så fine Cosmossvarte bil. Jeg trenger vel ikke å forklarer at denne eminente lakkreparasjonen har rustet opp igjen for lengst. Blæ.

 

Er saktens flere ting som kan/bør/må/skal utbedres, men dette irriterer vettet av meg hver gang jeg ser bilen.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30.

At den står godt nedplukket og må leveres til lakkering.

 

E34:

Stor slakk i styresnekke. (Mottok ny idag :) )

Svak motor med vanosrakkling, dobbelmassesvinghjul og generelt dårlig respons.

Åpen differensial. Og siden det er en 520, får jeg ikke tak i diffbrems uten å bytte bakstilling, eller kjøpe en e30 diff (som er ekstremt overpriset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som har ting de irriterer seg over :p Etter å ha vært på forumet en stund virker det som om de fleste har strøkne biler :p

 

En annen ting jeg glemte å nevne var at en ventilløfter ikke henger helt med, så har en SINNSYK ventiltikk når motoren er kald. Blir bedre når den er varm, men jeg vil ha den helt bort. Skal prøve å bytte olje fra helsyntetisk til delsyntetisk å se om det blir bedre, men det skal jeg ikke gjøre før 2000km siden neste oljeskift er da. Irriterende å vente på det :p

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg nevnt at jeg HATER plast? kom på noe mer som irriterer meg noe grenseløst! tank lokket i plast med ei støgg leppe for å ta tak i det når du skal fylle på bensin. men denne leppa vil jeg ha bort. hadde det vært stål hadde det ikke vært ett problem, bare å kappe ut og sveise inn en platebit, sparkle fint og pusse ned. men med plastikk er det bare helvette, ingenting som sitter spesielt godt på det og det krever sin mann å få det pent. irriterer meg grønn. ødelegger alt av linjer på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår