Gå til innhold

Gode bilder av bilen din før den legges ut

Ranger emnet


espen118

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ikke vært inne på dette forumet så ofte, så vet ikke om dette temaet har blitt tatt opp før.

 

- Men jeg går i 3.klasse på en media linje. Jeg har en stor hobby for fotografering.

 

- Jeg lurer på en ting, da jeg satt på skolen i dag og lette etter biler på Finn.no ble jeg nesten irritert over hvor mange dårlige bilder det finnes av biler.

 

Da kom jeg på en ide, der jeg reiser rundt for å ta bilder av bilene til folk som skal selge dem.

 

Når man ser etter biler så er bildet det første som man ser, og hvis det er et godt bilde der bilen fremstår som veldig fin så klikker man seg videre inn på annonsen.

 

En annonse som har et fint bilde, vil vekke større interesse.

 

- Det jeg lurer på da er:

 

- Ville du betalt en for og komme å ta gode bilder av bilen du skal selge?

 

Fint om du sier din mening om denne tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det er en bil. Den kan se pen ut, men alikevel være rammeskeiv til tusen, ha gått 20 000 siden forrige oljeskift, gjennomrusta kanaler osv.

 

Man trenger ikke utrolig gode bilder, man trenger greie bilder. Status på det mekaniske er mye mer viktigere etter min mening da.

 

Men kanskje de som selger sin Alfa? der er det ikke noe annet enn utseende å flyte på :P

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig med forrige mann. Det første man ser er bilde, og dermed er det den man sannsynligvis klikker inn på.

Deretter ser man på fakta og stand og pris etc.

Man må ha noe som fanger interessen.

 

stand og pris ser man med en gang, bildet på alle annonsesider er veldig lite før man klikker på det

 

Du ser ikke forskjell på et bilde tatt med et vanlig kompaktkamera og et 5d mark II når bildet ikke er større et par tommelfingere, syns jeg hvertfall

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenkte jeg og ta bilder av biler i Oslo og Akershus området. Og hvis jeg skulle tatt bilder hadde det ikke vært en høy pris, men en god pris som alle har rå til.

 

Og nei, kvaliteten sånn sett om man tar med et kompakt eller 5d har ikke noe og si. Men har sett mange annonser der man verken ser fronten eller baken på bilen. Eller at det er så mørkt og uskarpt at man omtrent lurer på hva man ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke betalt for det, men jeg er enig i at Mange av bildene på finn.no osv er elendige.

 

Et eksempler i farta:

I stedenfor å slippe å få med grusen foran bilen kunne han fått med litt av bilen bak: http://cache.finn.no/mmo/4/197/528/54_-1952519745.jpg

 

En gang så jeg en anonse med sikkert 7 bilder av bilen, hvert bilde hadde kuttet av litt av ene siden til bilen, mens den andre halvdelen av bildet var parkeringsplassen.

 

Nei, jeg tror de aller aller fleste kan ta gode bilder, jeg tror bare ikke dem tenker over det, og ikke bryr ser serlig.

 

Jeg tror derfor det ikke er marked for det du sier trådstarter, men om man skal selge en bil til milioner av kroner er det kanskje værd bryet med skikkelig proffe bilder, dog, da går man vel sikkert til en ekte proff ferdigutdannet fotograf med mange års erfaring en deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg, Espen - har tenkt på dette selv. Og for dere som tror bilder ikke selger, så tar dere feil. Bildene er førsteintrykket kjøper får når han leter gjennom annonser på f.eks finn, og blant mange andre kliss like modelltyper kan nettopp din bli valgt fremfor de andre basert på at du har bedre bilder og en bedre skrevet annonse en alle de andre. Så, både bilder og annonsetekst har veldig mye å si. Far skulle selge sin Volvo, jeg dro han med ut for å ta noen bilder, ble solgt dagen etter :)

 

Et godt tiltak, men vet ikke om det vil lønne seg i lengden, dessverre. Er nok ikke mange som ser verdien, og er villig til å betale noen tusen kroner for å få solgt bilen sin. Men en fin idé, det skal du ha, og jeg ønsker deg lykke til videre :)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg, Espen - har tenkt på dette selv. Og for dere som tror bilder ikke selger, så tar dere feil. Bildene er førsteintrykket kjøper får når han leter gjennom annonser på f.eks finn, og blant mange andre kliss like modelltyper kan nettopp din bli valgt fremfor de andre basert på at du har bedre bilder og en bedre skrevet annonse en alle de andre. Så, både bilder og annonsetekst har veldig mye å si. Far skulle selge sin Volvo, jeg dro han med ut for å ta noen bilder, ble solgt dagen etter :)

 

Et godt tiltak, men vet ikke om det vil lønne seg i lengden, dessverre. Er nok ikke mange som ser verdien, og er villig til å betale noen tusen kroner for å få solgt bilen sin. Men en fin idé, det skal du ha, og jeg ønsker deg lykke til videre :)

 

Takk Takk :)

Var bare en ide jeg kom på i og med at jeg ser etter golf.

Og det er bare "noen" golfer som ligger på finn. Omtrent 1300, da går man mye etter bildet på starten. Men som også noen kommenterte over, det hjelper ikke å ha et knallbilde hvis bilen er et vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår