Gå til innhold

Gearproblemer, overhaling?

Ranger emnet


-torArne

Anbefalte innlegg

hei der!

Jeg, som så mange andre sliter med en gearkasse som lager uønsket lyd. Må nok gjøre noe antakelig, lurer på om det kan være like lurt å forsøke å overhale i stedet for å få tak i en "ny" å få de samme problemene igjen.... Etter hva jeg forstår er gjengangeren utgående lager

 

Noen som har forsøkt overhaling?

 

Det står en kasse type DXP i min ´99, det er en mengde typer!! noen som vet hva som er forskjellen på typene? Kassene som er brukt i Polo brukes også i Lupo og Seat Arosa har jeg forstått (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei

 

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg ble frarådet av 2 firmaer jeg har ringt til å overhale den kassen jeg har (Mrk. ETD kasse). Jeg har funnet en del brukte kasser tilsalgs, men i norge så overhaler de dem ikke, men de jeg fant i sverige var overhalt og forsterket. noe som gjør meg litt forvirra =)

 

Om du tar et kjapt søk på google finner du flere opphuggere med kasser tilsalgs.

 

Stemmer at den kassen du har er levert i arosa, regner med lupo også, men ikke 100% sikker på den.

Endret av lindbøl

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......finner ingen DXP-kasse. Men så er de ikke så flinke til å registrere type her til lands

Jeg tor jeg tar sjansen på å få overhalt, på ett eller annet vis. Tror det er en tryggere løsning på sikt. Er lett for at det er de samme problema om man kjøper bruktkasse.

 

Kanskje noen som leser dette har forsøkt en overhaling av en slik eller lignende gearkasse?

Jeg er svært mottakelig for gode råd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, bare å skrive om du finner noen som er villige til å overhale, hørte med bl.a norsk bildelesenter om overhaling av min egen, de ville ikke, samme med et annet verksted.

 

sant det med brukte kasser, er jo null garanti.

Endret av lindbøl
skriveleif

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde det vært enkelt hadde nok flere gjort det, tidkrevende og nøyaktighet er vel nøkkelord.

Jeg velger nok overhalt og forsterka fra sverige tenker jeg, ca 12 tusen.

 

Det jeg har fått høre er at det noen ganger ikke bare er lagrene som er gåene, men at også kassa gnager seg inn i selve metallet, jeg kan ikke nok om dette til å gi noe annet vettu svar. de som kan detta vil jo ikke gjøre jobben:(

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt lik bil som deg i gult, og nå er den gearkassa deffekt, sist var det gearoverføring. Har du lignende problemer og hva gjorde du da? Ny gearkasse koster 28 000,-

 

 

heihei

 

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg ble frarådet av 2 firmaer jeg har ringt til å overhale den kassen jeg har (Mrk. ETD kasse). Jeg har funnet en del brukte kasser tilsalgs, men i norge så overhaler de dem ikke, men de jeg fant i sverige var overhalt og forsterket. noe som gjør meg litt forvirra =)

 

Om du tar et kjapt søk på google finner du flere opphuggere med kasser tilsalgs.

 

Stemmer at den kassen du har er levert i arosa, regner med lupo også, men ikke 100% sikker på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt lik bil som deg i gult, og nå er den gearkassa deffekt, sist var det gearoverføring. Har du lignende problemer og hva gjorde du da? Ny gearkasse koster 28 000,-

 

 

Problemet med bilen min er at opplagringene inne i kassa har sagt takk for seg, så jeg har ulyd i når kassa belastes. ikke hatt noe trøbbel med giroverføring før.

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår