Gå til innhold

Snø på tryvann

Ranger emnet


schizo

Anbefalte innlegg

er snø der sjekka ista skal opp en tur i kveld!

 

Gidder du å kjøre fra Ski to ganger på en dag for å henge på Tryvann? Ikke at det er langt til Ski, men eneste grunnen til at jeg i det hele tatt var innom i fjor var fordi jeg bodde ti minutter unna. Sørkedalen er mye morsommere.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er vi i gang igjen…. Den uendelige idiot kjøringa på Tryvann!

 

I går begynte bråket kl 18.00 og jeg er sikker på at de holdt på til kl 04.30. Kan ikke fatte at det et er mulig! Er det ingen her som jobber…

 

Lurer på når man er gammel nok til å innse at denne kjøringa påvirker andre mennesker. Sikkert ingen som hadde brydde seg om man kunne gjort dette et sted hvor man ikke forstyrret kvelden og natte søvnen til andre uskyldige mennesker, store som små. Og de små er definitivt i flertall på ett slikt sted!

 

For det bor faktisk en del mennesker i umiddelbar nærhet til Tryvann og det er enten direkte luftlinje eller litt skog imellom parkeringen og disse boligområdene. Og ja det bråker noe helt for jævelig. Faktisk mer enn russen i mai, og de får bare lov til å være der 5 netter i året…!! Tar heller flere russetreff enn det uendelig kjedelige bråket av gamle ”trimma” (les. hull i potta) råne biler som holder på i time etter time.

 

Så i kveld begynner jeg å ringe til onkel politi. Sannsynligheten for at de kommer er vel ikke stor, men hvem vet!!! For oss som bor her oppe er det vel ingen annen mulighet da respekten for andre mennesker tydeligvis er liten i dette miljøet!! Kanskje vi kan få en uforstyrret natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang igjen…. Den uendelige idiot kjøringa på Tryvann!

 

I går begynte bråket kl 18.00 og jeg er sikker på at de holdt på til kl 04.30. Kan ikke fatte at det et er mulig! Er det ingen her som jobber…

 

Lurer på når man er gammel nok til å innse at denne kjøringa påvirker andre mennesker. Sikkert ingen som hadde brydde seg om man kunne gjort dette et sted hvor man ikke forstyrret kvelden og natte søvnen til andre uskyldige mennesker, store som små. Og de små er definitivt i flertall på ett slikt sted!

 

For det bor faktisk en del mennesker i umiddelbar nærhet til Tryvann og det er enten direkte luftlinje eller litt skog imellom parkeringen og disse boligområdene. Og ja det bråker noe helt for jævelig. Faktisk mer enn russen i mai, og de får bare lov til å være der 5 netter i året…!! Tar heller flere russetreff enn det uendelig kjedelige bråket av gamle ”trimma” (les. hull i potta) råne biler som holder på i time etter time.

 

Så i kveld begynner jeg å ringe til onkel politi. Sannsynligheten for at de kommer er vel ikke stor, men hvem vet!!! For oss som bor her oppe er det vel ingen annen mulighet da respekten for andre mennesker tydeligvis er liten i dette miljøet!! Kanskje vi kan få en uforstyrret natt.

 

 

hvis det er som du sier så hadde jeg anmeldt dem tvert. Hater tafatte wannabe-rånere fra Oslo, ikke har de stil eller noe som helst!! Få dem på glattcella! Har til gode å se en virkelig tøff rånebil fra Oslo. Få beslagtlagt plastrakettene de kjører..smakløst og feminint går igjen i 99% av bila i Oslo.

 

De ordentlige rånerne fra Notodden og omegn råner på kvelden i helgene og jobber/studerer kjønnshåra av seg i hverdagene..finns jo unntak her også, men de er ikke ekte rånere blant de tøffe gutta;)

 

Hadde vi råna til 4.30 på en HVERdag så hadde vi fått grisejuling av den gamle generasjonen.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang igjen…. Den uendelige idiot kjøringa på Tryvann!

 

I går begynte bråket kl 18.00 og jeg er sikker på at de holdt på til kl 04.30. Kan ikke fatte at det et er mulig! Er det ingen her som jobber…

 

Lurer på når man er gammel nok til å innse at denne kjøringa påvirker andre mennesker. Sikkert ingen som hadde brydde seg om man kunne gjort dette et sted hvor man ikke forstyrret kvelden og natte søvnen til andre uskyldige mennesker, store som små. Og de små er definitivt i flertall på ett slikt sted!

 

For det bor faktisk en del mennesker i umiddelbar nærhet til Tryvann og det er enten direkte luftlinje eller litt skog imellom parkeringen og disse boligområdene. Og ja det bråker noe helt for jævelig. Faktisk mer enn russen i mai, og de får bare lov til å være der 5 netter i året…!! Tar heller flere russetreff enn det uendelig kjedelige bråket av gamle ”trimma” (les. hull i potta) råne biler som holder på i time etter time.

 

Så i kveld begynner jeg å ringe til onkel politi. Sannsynligheten for at de kommer er vel ikke stor, men hvem vet!!! For oss som bor her oppe er det vel ingen annen mulighet da respekten for andre mennesker tydeligvis er liten i dette miljøet!! Kanskje vi kan få en uforstyrret natt.

 

Begynte kl. 16 igår;)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at de som bor nærme kan blir irritert men noe jeg ærlig talt ikke skjønner er at det er en parkeringsplass med masse trær rundt og at lyden kan vandre såpass. Hadde det vært vann med en heeelt annen akustikk hadde jeg skjønt det meget godt da vannet nærmest bærer lyden mens trer skjermer den. Engang kjørte jeg ned til vannet rett nedenfor hvor "lilleputt" bakken starter og sto og hørte mens de verste Volvo 240 uten potte kjørte der oppe kun fordi jeg lurte på om eventuelle naboer osv skulle bli irritert. Jeg hørte ærlig talt ingenting. Kanskje om jeg hadde sittet med megafon rettet mot øret ville jeg hørt kanskje et lite snev av litt lyd.

 

Politiet lar jo faktisk de som ønsker og øve seg der oppe kjøre og holde på så lenge man ikke utøver ”ukontrollerte sladder” nede i sentrum eller oppover bakkene mot selve parkeringsplassen. Det er faktisk er fåtall av ”rånere” der oppe egentlig også har jeg observert. Flesteparten er nyere biler som virker som ikke har kjørt så mye på snø før som faktisk ønsker og lære seg å få bedre kontroll av bilene.

 

Er jo unntak også med de litt mer drevne med hardbarka sladdetraller og eksosanlegg som ikke ligner pesten, noe som også er morsomt til tider, men at de anleggene skal klare og overdøve russens stereoannlegg som er over halvparten så stort anlegg som ”Pink Floyd” brukte på sine konserter (noe de faktisk gjorde i år og i fjord) kan jeg ikke skjønne.

 

Jeg skjønner godt at du blir irritert over at folk sladder i hverdagene og ja ring gjerne politiet da, men på fredager, lørdager og søndager (hvor det snart også blir heller lite pga masse biler der når alpinanlegget åpner) er vel ikke for mye å be om. Jeg tror at de fleste blir lei av å farte rundt på en parkeringsplass med tiden noe man fort gjør så det vil også daffe av etter hvert.

 

Det aller beste å gjøre er å leie en saltebil og forpeste hele plassen, dette er det beste rådet jeg har å gi dersom du vil bli kvitt dem og politiet ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er som du sier så hadde jeg anmeldt dem tvert. Hater tafatte wannabe-rånere fra Oslo, ikke har de stil eller noe som helst!! Få dem på glattcella! Har til gode å se en virkelig tøff rånebil fra Oslo. Få beslagtlagt plastrakettene de kjører..smakløst og feminint går igjen i 99% av bila i Oslo.

 

De ordentlige rånerne fra Notodden og omegn råner på kvelden i helgene og jobber/studerer kjønnshåra av seg i hverdagene..finns jo unntak her også, men de er ikke ekte rånere blant de tøffe gutta;)

 

Hadde vi råna til 4.30 på en HVERdag så hadde vi fått grisejuling av den gamle generasjonen.

 

 

 

du kan ikke komme hit å bare oslo ditten datten, bedømme oslo når du ikke bor i oslo. folk jobber hardt i oslo å, finnes folk i oslo som var med å demostrerte mot stenging av stor gata på notodden, jeg skulle til notodden å være mot stengng av storgata men hadde ikke bil.... vet du hva rånere er? det er en gjeng med bil intereserte som møtes og snakker om bil eller svin kjører..vi har bra biler, bra grupper og til og med utlenings rånere, jeg er en utlenings råner selv

Endret av Møllergutt

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, Irritert.. Men vi får lov til å være der av politiet. Så lenge vi holder oss på parkeringsplassen så er det greit for dem.

 

jeg viste ikke at det det var lov..hvordan vet dere at det er lov å leke seg der oppe?..når jeg var der så fikk jeg panikk når det kom biler for tenkte at det kunne ha vært purken

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke komme hit å bare oslo ditten datten, bedømme oslo når du ikke bor i oslo. folk jobber hardt i oslo å, finnes folk i oslo som var med å demostrerte mot stenging av stor gata på notodden, jeg skulle til notodden å være mot stengng av storgata men hadde ikke bil.... vet du hva rånere er? det er en gjeng med bil intereserte som møtes og snakker om bil eller svin kjører..vi har bra biler, bra grupper og til og med utlenings rånere, jeg er en utlenings råner selv

 

tviler ikke på at DU er ålreit, men problemet er de ANDRE 90% av de andre er klovner, trur de er kule i 200sx med påmontert fuglebrett på koffertlokket, det gjelder forsåvidt overalt i det langstrakte landet..leste i gatebil at det var noen som mente at rånerne så OPP til dem, mens vi hopper strikk ut i et juv for å se dem i bunnen...det har egentlig mest med personene å gjøre.;) Var en gjeng på Strømmen eller utafor Oslo et sted på et såkalt treff, det var jo kun små ghettoer her og der som prata med hverandre, OVERHODE ingen samhold og ekte rånemiljø, selv om det var ganske bra oppmøte. Plastikkmafiaen sto et sted og trudde de var verdt mer enn nåla i veggen, så sto de med feite amcars et sted osv osv. INGEN ordentlig miljø.

 

Bare det at plastmafiaen tror ekte rånere ser opp til dem er jo alene grunn nok til å aldri møte opp på treff hvor folk driter seg så til DE grader ut. Holder meg kun til bra treff jeg..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er som du sier så hadde jeg anmeldt dem tvert. Hater tafatte wannabe-rånere fra Oslo, ikke har de stil eller noe som helst!! Få dem på glattcella! Har til gode å se en virkelig tøff rånebil fra Oslo. Få beslagtlagt plastrakettene de kjører..smakløst og feminint går igjen i 99% av bila i Oslo.

 

De ordentlige rånerne fra Notodden og omegn råner på kvelden i helgene og jobber/studerer kjønnshåra av seg i hverdagene..finns jo unntak her også, men de er ikke ekte rånere blant de tøffe gutta;)

 

Hadde vi råna til 4.30 på en HVERdag så hadde vi fått grisejuling av den gamle generasjonen.

 

Morsomt innlegg.. Finnes faktisk folk som ikke vil kjøre rundt i en stygg gammel haug av en Volvo. Skal ikke trekke forhastede konklusjoner, men hvis du hadde hatt råd så ville nok du også kjørt rundt i en litt nyere bil ;)

 

Ville du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt innlegg.. Finnes faktisk folk som ikke vil kjøre rundt i en stygg gammel haug av en Volvo. Skal ikke trekke forhastede konklusjoner, men hvis du hadde hatt råd så ville nok du også kjørt rundt i en litt nyere bil ;)

 

Ville du ikke?

 

han kjører faktisk en gammel mercedes... men det gjør jo også sigøynerne!:happyhappy:

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt innlegg.. Finnes faktisk folk som ikke vil kjøre rundt i en stygg gammel haug av en Volvo. Skal ikke trekke forhastede konklusjoner, men hvis du hadde hatt råd så ville nok du også kjørt rundt i en litt nyere bil ;)

 

Ville du ikke?

 

aldri, jeg finner meg heller en ny hobby da gitt;) cross/motard enn å kjøre høy ny bil. Hatt en ny og ganske dyr bil, det var første og siste gangen.:)

 

Bare det at du mener gammel volvo er stygt i forhold til noe annet sier jo ALT om deg og pakket som henger på tryvann;) Da er du på forhånd unnskyldt.

 

VW er for damer, hvordan kan du uttale deg offentlig? du ville jo blitt nedstemt av hattifnattene i mummidalen til og med i en diskusjon.

 

Har råd til ny bil jeg, men hvorfor? får mye mer respekt av å ha en gammel en, respekt for man blant de strøkne damene og de ordentlige gutta. Kommer man glidende ned gata i en 123 med senk/kanthjul, så blinker plutselig alle bilene du møter, mens kjører du E-klasse fra 2000 eller nyere så får du kanskje en finger i fua om du er heldig.

 

Dere er mangler stil osv., men slik er dessverre det harde livet..ikke er heldige med alt.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler ikke på at DU er ålreit, men problemet er de ANDRE 90% av de andre er klovner, trur de er kule i 200sx med påmontert fuglebrett på koffertlokket, det gjelder forsåvidt overalt i det langstrakte landet..leste i gatebil at det var noen som mente at rånerne så OPP til dem, mens vi hopper strikk ut i et juv for å se dem i bunnen...det har egentlig mest med personene å gjøre.;) Var en gjeng på Strømmen eller utafor Oslo et sted på et såkalt treff, det var jo kun små ghettoer her og der som prata med hverandre, OVERHODE ingen samhold og ekte rånemiljø, selv om det var ganske bra oppmøte. Plastikkmafiaen sto et sted og trudde de var verdt mer enn nåla i veggen, så sto de med feite amcars et sted osv osv. INGEN ordentlig miljø.

 

Bare det at plastmafiaen tror ekte rånere ser opp til dem er jo alene grunn nok til å aldri møte opp på treff hvor folk driter seg så til DE grader ut. Holder meg kun til bra treff jeg..

 

det er sant det du sier, vi har nesten ingen volvoer og det ultimate rånebiler på treffene, bilene som møter opp på treffene er det du ser i bilmagaziner(showbiler) strøken audi eller 200sx,,men gutta mine kjører rulle malt orange sierra, skam senka sierra, bmw og sånt..treffene er ikke kule som før bare små ghetto treff

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant det du sier, vi har nesten ingen volvoer og det ultimate rånebiler på treffene, bilene som møter opp på treffene er det du ser i bilmagaziner(showbiler) strøken audi eller 200sx,,men gutta mine kjører rulle malt orange sierra, skam senka sierra, bmw og sånt..treffene er ikke kule som før bare små ghetto treff

 

hverken du eller dieseldyret har vært på noen av de råeste streetmeetsa som noen gang har vært arrangert, så dere har ikke stemmerett selv på barnasdag!!! grunnen til at man står i klynger er pga sånne svettinger som dere! alt er ikke helt shærrif når man kan spole på ett hjul, ha den yngste dama osv... ser jo hvor mye oppegående kjøring det blir når noen skal herme etter "homse gutta" med skyline, cosworth osv med 300-700hk! kan jo nevne en med sierra som da dro igjennom veggen på en lokal mcdonalds restaurang! så hvis dere drar på noen flere treff sp har jeg ett tips til dere, når sierraene er ute å spoler med det ene hjulet sitt så se etter hvilken klynge som ler og peker! den klynga som ler og peker er "homsegutta"!!!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår